سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۳۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ثبت ۳۴۶ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در سامانه سیاک خبر داد.

 احمد مستخدمی مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۳۴۶ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) ترسیم و به ثبت رسیده است.

مستخدمی افزود: از این میزان ۱۸۶ هزار هکتار حاصل از ترسیم قطعات کشاورزی توسط کارشناسان پهنه و ۱۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کاداستر تایید شده است.

وی تحقق اهداف دولت الکترونیک و اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی و سایر واحد‌های تولیدی نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس را از مهمترین اهداف این طرح دانست.

مستخدمی بادآور شد: برنامه‌ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی، برنامه ریزی برای کشت محصولات، تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیر مترقبه از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت اطلاعات در سامانه سیاک دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه‌های کشاورزی با جزئیات و هوشمندسازی آن‌ها و برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع میسر می‌شود.

به گفته مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ در صورت اجرای کامل این طرح در کمترین زمان ممکن اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار برنامه ریزان حوزه کشاورزی قرار خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.