سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قابلیت اطمینان تامین‎‌برق در مشهد افزایش یافت

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: قابلیت اطمینان تامین برق و جلوگیری از خاموشی در مشهد با بهره‌برداری از یک دستگاه ترانس با قدرت ۱۳۲/۴۰۰ در پست ۴۰۰ کیلوولت "ابوطالب"این شهر به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

حسین محمودی گفت: با توسعه این پست برق و ایجاد ترانس مزبور در مدت هفت ماه رکوردی دیگر از این شرکت به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو به منظور عبور از اوج بار سال ۱۴۰۲، پنج طرح شامل ایجاد چهار دستگاه پست ۱۳۲ کیلوولت و یک دستگاه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت را به این شرکت ابلاغ کرده است که این پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن اجرا و به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: یکی از مهمترین این طرح‌ها افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب در مشهد است که در رکودی بی سابقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، توسعه یک بی ۴۰۰ و یک بی ۱۳۲ کیلوولت و یک دستگاه ترانس ۲۰۰ مگاولت آمپر در پست مذکور نصب و راه اندازی شده است.

محمودی خاطر نشان کرد: با توجه به رشد روز افزون مصرف برق در کلان شهر مشهد و پیش بینی پر بار شدن ترانس‌های ۴۰۰ کیلوولت این شهر در سال جاری، برنامه توسعه در پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب مشهد در دستور کار قرار گرفت که با بهره برداری از دستگاه ترانس آن، قابلیت اطمینان برق شهر مشهد بسیار افزایش پیدا کرده و محدودیت‌های انتقال برق در این شهر در سال ۱۴۰۲ برطرف شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه ساخت ترانس فشار قوی بسیار زمان بر است، افزود: با پیگیری‌های مستمر، این ترانس قدرت ظرف چهار ماه تحویل و در پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب مشهد نصب شد.

محمودی اضافه کرد: هم اینک شرکت برق منطقه‌ای خراسان در بخش‌های انتقال و فوق توزیع در مشهد و حومه آن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارد، همکاران صنعت برق با تمام توان مشغول تامین برق پایدار برای مشترکین هستند، لذا از مشترکین درخواست می‌شود که با صرفه جویی در مصرف برق، این صنعت را یاری کنند تا با کمترین مشکل از دوره اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ عبور کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.