سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس خواستار مداخله بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد

دایره حقوقی جنبش حماس بر ضرورت مداخله قضایی بین‌المللی جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

دایره حقوقی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر ضرورت مداخله قضایی بین‌المللی جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی علیه ملت فلسطین از طریق بکارگیری ابزار‌های بازخواست بین‌المللی و در راس آن دیوان کیفری بین‌المللی با هدف تضمین حقوق تمامی قربانیان فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دایره حقوقی جنبش حماس امروز سه شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که ۹ سال از پیوستن فلسطین به اساسنامه رم و اعلام صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی در اراضی اشغالی فلسطین می‌گذرد، اما هیچ پیشرفتی در عرصه اقدامات اتخاذ شده صورت نگرفته و این مشکل و معضلی اساسی پیش روی فلسطینیان قربانی اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه است که چشم‌انتظار نقش آفرینی فعال‌تر و جدی‌تر دیوان کیفری بین‌المللی برای بازخواست سران رژیم اشغالگر و توقف جنایات خطرناک آنان هستند.

این جنبش بیان کرد که سیاست‌های دادستان کل دیوان لاهه و معیار‌های دوگانه آن مانعی اساسی پیش روی اجرای عدالت بین‌المللی است که با اساسنامه این دادگاه و اصول و مبانی سازمان ملل به ویژه در رابطه با صلح و امنیت جهانی در تضاد است.

حماس تاکید کرد که تعلل در دست‌یابی ملت فسطین به حقوق خود می‌تواند عامل و انگیزه‌ای برای رژیم اشغالگر جهت ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی باشد.

در این بیانیه بر ضرورت تلاش دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی جهت بازخواست و مجازات عاملان ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین تاکید شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.