سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه ماه محرم صورت گرفت

 آغاز طرح بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه هرمزگان

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: در آستانه ماه محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه شاخص این استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه محرم گفت: برنامه‌های بصیرت عاشورایی درقالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، سخنرانی‌های مذهبی، عزاداری و برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین اجرای صحیح نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام عزاداران است.

او گفت: اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان از اول محرم آغاز شده و تا دوازدهم محرم ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: بیش از ۸۰ مبلغ دینی و مذهبی برای اجرای برنامه‌های دهه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی به ۴۵ بقعه شاخص، مساجد و مناطق محروم استان اعزام شدند.

حجت الاسلام مسعودی گفت: همایش شمیم حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، همایش رهروان زینبی در چهاربقعه شاخص، عزاداری تاسوعا و عاشورای حیسنی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در بقاع متبرکه هرمزگان است.

او با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه محرم را مردم دارند، گفت: بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین استان مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان است.

پیش‌بینی ثبت ۷۰ وقف جدید تا پایان امسال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ وقف جدید در استان ثبت شد، گفت: تا پایان امسال نیز ثبت ۷۰ وقف جدید در برنامه داریم.

حجت الاسلام مسعودی گفت: درحال حاضر هفت‌هزار و ۷۷۴ موقوفه انتفاعی و منفعتی در هرمزگان به ثبت رسیده است که این موقوفه‌ها ۱۵ هزار رقبه دارند.

او گفت: بیشترین موقوفه‌های ثبتی در اوقاف و امورخیریه هرمزگان همجون مساجد، مدارس، تکیه‌ها و حسینه‌ها در حوزه انتفاعی بوده و تعداد اندکی نیز منفعتی است که براساس نیات واقفین از محل درآمد آن‌ها برای اجرای فعالیت‌ها استفاده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.