سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء تفاهم از مبحث آزادی در جنگ ترکیبی

سخنگوی دولت گفت: رواج بی بندوباری ملعبه‌ای برای دست نیافتن به آزادی حقیقی است.

علی بهادری جهرمی در نشست با دانشجویان گیلان در لنگرود با بیان اینکه استقلال و آزادی ، شعار اصلی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مقصود غربی‌ها از آزادی، بندوباوی است، اما این شعار نشان می‌دهد که قبل از انقلاب اسلامی در ایران آزادی و استقلال وابسته به استعمارگران بود. 

وی افزود: دنیای غرب، سعی می‌کند با به بیراهه کشاندن مسیر‌های واقعی، اجازه ندهد ذهن انسان مسیر درست زندگی را پیدا کند. 

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، مردم ما حق تعیین سرنوشت خود را نداشتند، گفت: حق مشارکت در امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از مردم ما سلب شده بود و باید این موضوعات را برای جوانان تبیین و تشریح کرد. 

بهادری جهرمی با اشاره به دستاورد‌های نظام در عرصه‌های مختلف، افزود: قبل از انقلاب اسلامی، توانایی تولید هیچ کالایی را نداشتیم در حالی که درآمد نفتی ما موجب رشد اقتصادی غرب می‌شد. 

وی گفت: اوایل انقلاب، کشور همسایه تصور می‌کرد اگر به ایران حمله کند ۷ روزه می‌تواند، ایران را فتح کند و این نشان می‌دهد که دنیا چنین تصوری از ایران داشت و اگر تفکر انقلاب اسلامی و بسیجی نبود، تکلیف جنگ تحمیلی از همان روز اول مشخص بود. 

سخنگوی دولت با تاکید بر آزادی حق انتخاب ایرانیان برای انتخاب مسئولان رده بالای کشور مانند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود : اکنون استقلال کشور ما به حدی است که طرف دوم جنگ با روسیه ادعا می‌کند که با ارسال احتمالی پهپاد‌های ایرانی، معادلات جنگ برهم خورده است. 

وی با اشاره به رشد کشور درتولید فولاد و مس، صنایع هوا فضا، صنعت، معدن، طرح‌های دانش‌بنیان و مباحث علمی و فرهنگی، پس از انقلاب، گفت: اوایل انقلاب ایران وارد کننده امکانات صنعتی بود، اما اکنون نه تنها تولیدات کشور نیاز داخل را تامین می‌کند بلکه دستاورد‌های صنعتی، رباتیک و فنی و مهندسی ما به دنیا نیز صادر می‌شود.

علی بهادری جهرمی با اشاره به رخداد‌های قبل از انقلاب با حمایت آمریکا و غرب گفت: امروزه دستاورد‌های ارزشمند کشور بدون حمایت کشور‌های غربی و با ایمان و توانایی دانشمندان و نخبگان داخلی تحقق یافته است.

همچنین در این نشست با حضور دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.