سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه مفهوم خدمت از مهم‌ترین ماموریت‌های کانون‌های خادمیاری رضوی

توسعه مفهوم خدمت از مهم‌ترین ماموریت‌های کانون‌های خادمیاری رضوی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی مدیران کانون‌های خدمت رضوی با حضور مدیران ۳۲ کانون از سراسر کشور گفت: از مهم‌ترین ماموریت‌های کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر کشور، توسعه مفهوم خدمت  در همه حوزه‌ها اعم از سلامت، بهداشت، خانواده، جوانان و فراتر بردن این مفهوم به مردم،  ذیل نام مبارک امام رضا علیه‌السلام است.

مالک رحمتی افزود: امروز برکات این توسعه خدمت را مشاهده می‌کنیم و بسیاری از مردم بزرگوار و امام رضا دوست در استان‌های مختلف، جزو خادمیاران و خیران هستند و در اجرای طرح‌های مختلف خدمت‌رسانی به عموم مردم، به ویژه محرومان مشارکت می‌کنند.

وی در ادامه به وظایف و ماموریت کانون‌های خدمت اشاره و تسهیل زیارت را  از مهم‌ترین ماموریت‌های کانون‌های خدمت عنوان کرد و افزود: باید با مشارکت خود مردم، شرایط زیارتی آسان و ارزان  و متعالی را مهیا کنیم، به گونه‌ای که زیارت ۳ یا ۴ روزه، تبدیل به مسیر هدایت تحول‌ساز و انسان‌ساز شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ترویج و تبیین آموزه‌های دینی و سیره امام رضا (ع) در جای جای ایران و جهان را دیگر وظیفه کانون‌های خدمت رضوی برشمرد و افزود: گره‌گشایی از کار مردم،  فقط به توزیع بسته‌های معیشتی خلاصه نمی‌شود بلکه باید در کنار توجه به نیاز‌های معیشتی، به نیاز‌های معرفتی نیز توجه داشت از این رو لازم است معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سیره زندگی امام رضا (ع) برای همگان تبیین شود.

رحمتی گفت:مسئولان و خادمان بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام به تاسی از سیره شهدا و برای ادامه راه آنان، باید بیش از پیش برای رابطه بین امام و امت تلاش کنند و با تمسک و توسل به امامی که در زیارت نامه اش می‌خوانیم" که هم می‌بیند و هم می‌شنود و جواب می‌دهد" در بوجود آمدن برخی کاستی‌ها و نقصان‌ها بویژه جوانان، خود را مسئول بدانیم و معارف و سبک زندگی ائمه اطهار سلام الله علی‌ها و آگاهی‌های لازم را به گوش مردم و جوانان برسانیم و این وظیفه امروز بر دوش همه دلسوزان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود:  وظیفه ما متولیان و کارگزاران آستان قدس رضوی به عنوان خادمان دستگاه امامت، ایجاد و تقویت پیوند بین این امام همام با امت است.

قائم مقام تولیت آستان قدس استفاده از تجارب گذشته، داشتن پیوست علمی در طرح‌های خدمت‌رسانی، بهره‌گیری از نظر متخصصان، ارتباط مستمر با مردم و ساده‌زیستی، تواضع و فروتنی در برخوردها، توجه به کرامت انسانی احسان‌پذیران، استقامت و صبوری در فعالیت ها، و اخلاص در عمل از دیگر توصیه‌های رحمتی به مسئولان کانون‌های خدمت رضوی بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.