سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص ۳۱ هزار کیسه آرد ویژه ایام محرم

۳۱ هزار کیسه سهمیه آرد فوق العاده همزمان با فرا رسیدن ایام محرم به نانوایان مازندران تعلق گرفت.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: به منظور تامین نان شهروندان و مراسم مساجد و هیات‌های مذهبی در ایام ماه محرم، طی پیگیری‌های بعمل آمده بیش از ۳۱ هزار کیسه سهمیه آرد مناسبتی فوق العاده به نانوایان استان اختصاص یافته و در اختیار کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها قرار گرفت.

او افزود: سهمیه آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحد‌های خبازی کشیک منتخب کارگروه‌های آرد و نان هر شهرستان با لحاظ سهولت دسترسی مردم و هیات امنای مساجد و هیات‌های مذهبی به نان مورد نیاز در ایام محرم تخصیص یافت.

ضرورت ثبت نام هیات های مذهبی در سامانه هوشمند نانینو

وفائی نژاد گفت: جهت سهولت و تسریع در تامین به موقع نان مراسمات مذهبی و ثبت تراکنش صحیح در سامانه هوشمند نانینو، همه هیات امنای مساجد و هیات‌های مذهبی می‌بایست از طریق منوی کسب و کار (دائم یا موقت) در این سامانه ثبت نام نموده و پس از دریافت کد رهگیری و تایید از سوی فرمانداران شهرستان نسبت به خرید نان مورد نیاز خود از واحد‌های خبازی منتخب از طریق منوی مذکور اقدام کنند.

او افزود: نانوایان منتخب در این طرح علاوه بر فروش نان به مصارف خانوار، موظف به فروش نان به هیات‌های مذهبی و مساجد در قالب کسب و کار می‌باشند.

وفائی نژاد گفت: به منظور اطلاع رسانی مطلوب، همه واحد‌های خبازی منتخب می‌بایست اقدام به تهیه و نصب بنر متحدالشکل بر سر درب واحد خبازی خود کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: با تمهیدات انجام گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در شهرستان‌ها هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحد‌های خبازی در ایام محرم وجود ندارد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان با تاکید به فرمانداران شهرستان‌ها از کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها خواست در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، نظارت دقیق بر فرآیند عملکرد واحد‌های خبازی در زمینه رعایت ساعت پخت، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه و ... داشته باشند.

او با بیان اینکه هرگونه تراکنش‌های غیرواقعی و غیرمتعارف دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد، افزود: در صورت ارتکاب رفتار‌های خلاف قاعده از سوی نانوایان، دستگاه‌های نظارتی اقدام به برخورد قانونی با واحد‌های متخلف خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ایفای مسئولیت اجتماعی شهروندان را در صیانت از حقوق شهروندی بسیار مهم دانست و گفت: شهروندان از طریق شماره گیری شماره ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۹۴ اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران می‌توانند در طرح نظارت عمومی خبازی‌هایی که کم فروشی، گران فروشی، عدم رعایت ساعت پخت و تعطیلی خودسرانه دارند مشارکت نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.