سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران در مرحله رسیدگی

تاکنون ۲۲ هزار هکتاراز شالیزار‌های مازندران تاکنون به مرحله رسیدگی رسیده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۱۴۶ هزار و ۵۶۶ هکتار از شالیزارهای ی مازندران تاکنون به مرحله ظهور خوشه رسیده است، گفت: ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شالیزاری استان در مرحله پنجه زنی، ۱۲۲ هزار هکتار در مرحله گلدهی و ۲۲ هزار هکتار در مرحله رسیدگی است.

او با بیان اینکه امسال ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار اراضی زراعی استان برنج کشت شد، افزود: کشت برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۸ هزار و ۷۱ هکتار به روش سنتی انجام شد.

عباسپور با اشاره به اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، ادامه داد: ارقام محلی برنج در ۱۸۰ هزار و ۹۶۱ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۸ هزار و ۱۱۲ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار است.

او به بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۷ هزار و ۲۲۲ تن کود به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف و ۲۷۴ مورد آزمون خاک انجام شد.

عباسپور حجم ذخیره سازی آب سد‌های استان را ۱۰۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۸۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۹ هزار و ۱۰۴ هکتار، مرحله اول مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در ۱۱ هزار و ۴۵۱ هکتار، مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۳ هزار و ۵۰ هکتار و بلاست برگ و خوشه برنج در ۵۶ هزار و ۶۸ هکتار مزاع شالیزاری استان انجام گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.