سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبدیل جاده پاتاوه به دهدشت به شاهراه کشور

معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور گفت: جاده ملی پاتاوه به دهدشت فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

محمدرضا کدخدازاده  در حاشیه سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج، مرکز آن در گذشته در بن بست بود اما در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شاهراه‌های کشور است.
 
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور افزود: قانون ایجاد ۳۰ هزار کیلومتر راه را به شرکت توسعه راه ها و بزرگراه های کشور تکلیف کرده است که ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در دست اجراست.
 
وی اضافه کرد: در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد وظیفه شرکت سنگین تر است چرا که این استان به خصوص مرکز آن در بخش سخت گذر زاگرس قرار دارد.
 
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور درباره جاده پاتاوه به دهدشت که فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود نیز ادامه داد: این جاده قسمتی از شاهراه اصلی است که استان اصفهان را به جنوب کشور وصل می کند.
 
کدخدازاده گفت: طرح احداث راه اصلی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ بخشی از این جاده به صورت راه سراسری جدید از منطقه سخت گذر و کوهستانی زاگرس میانی عبور می کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.
 
وی ادامه داد: با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و موجب ارتباط سریع مردم با یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.
 
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور عنوان کرد: این طرح در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول آن ۲۶.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم ۶۳.۵ کیلومتر و قطعه چهارم نیز ۱۸ کیلومتر است.
 
کدخدازاده با بیان اینکه در سنوات گذشته به غیر از قطعه سوم سایر قطعه ها بهره برداری شده بود گفت: این طرح شامل ۱۲ تونل و ۱۳ دستگاه پل خاص است و به زودی راهداری و پلیس راه نیز در این مسیر مستقر می شوند. 
 
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده این طرح ۲۸ و نیم هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش به روز آن را معادل ۹۵ هزار میلیارد است.
 
باند دوم جاده پاتابه به دهدشت در صورت موافقت سازمان‌های مربوط از جمله سازمان مدیریت و اخذ ماده ۲۳ در اسرع وقت مطالعات آن آغاز می شود.
 
وی در خصوص وضعیت راه آهن اقلید به یاسوج تاکید کرد: در صورتی که در قالب اقلید به یاسوج باشد آنتنی خواهد بود و هم اکنون ۱۶۰ کیلومتر آنتنی مطرح است که در قانون آمده اما اتصال به شبکه سراسری و جنوب کشور در برنامه بعدی خواهد بود.
 
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور گفت: ۳۰ کیلومتر از سمت فارس شروع شده که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
 
کدخدازاده افزود: اعتبار لازم برای این پروژه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است که باید از سایر منابع و ظرفیت قانونی جهت تامین اعتبار بررسی و پیگیری شود.
 
وی اظهار کرد: چهار خطه کردن محور یاسوج _ سپیدان به شیراز در دستور کار وزارت راه قرار دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
به نام خدا بسم الله الرحمن الرحیم
این پژوره ورودیش از چهار راهی می گذرد که یه سمت میره داخل شهر دهدشت یک سمت میره سمت بهبهان
یک سمت هم میره سمت شهرسوق

تو این نقطه که بهش میگن چهار راه کارخانه یخ.
قرار بود تقاطع غیرهم سطح درست بشه ولی بعد گذشت چند سال هنوز خبری نشده
از باشگاه خبرنگاران تقاضامندیم
بیان و در این جایی که بیان شد گزارش تهیه کنن
و در تلوزیون نشان بدن
چون مسولان استانی اصلا ترتیب اثر ندادن تا ب امروز بهش فقط وعده میدن درست میشه ب زودی
ب خدا و به قرآن کریم این نقطه که گفتم
میشه معبر تصادفات منجر به فوت
مردم شهرسوق و روستای تابع شهر سوق
باید از این مسیر عبور کرده به دهدشت برسن

واین مسیر خطرناکه
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
با زیر بار رفتن این جاده دو تا فرعی هست تو این جاده که‌میشه کشتارکاه مردم
کسی باید یه برنامه درست انجام داده بشه