سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری شنوایی سه هزار و ۷۳۹ نوزاد در بروجرد

رییس بهزیستی بروجرد با تاکید بر ضرورت انجام تست شنوایی سنجی از بدو تولد گفت: سه هزار و ۷۳۹ نوزاد سال گذشته در بروجرد غربالگری شنوایی شدند.

کرم رضا پیردایه  اظهار کرد: طرح غربالگری شنوایی بدون محدودیت زمانی بطور مستمر انجام می‌شود و در سه ماهه اول امسال نیز تعداد ۹۴۳ نوزاد غربالگری شنوایی شدند تا در صورت تشخیص مشکلات احتمالی به موقع مورد درمان قرار گیرند.

وی بیان کرد: از بین سه هزار و ۷۳۹ نوزادی که سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند ۷۳ مورد که مشکوک به مشکلات شنوایی بودند، ارجاع شدند تا با مراجعه به مراکز درمانی مجهز مشکل آنها اعم از کم شنوایی یا ناشنوایی با حمایت بهزیستی مورد پیگیری و درمان قرار گیرد.

رییس بهزیستی بروجرد بیان کرد: بهترین زمان انجام تست غربالگری شنوایی در سه رو نخست تولد است که از جمله تست‌های اجباری که در بدو تولد نوزادان انجام می‌شود که نکته مهم در این خصوص پیگیری والدین در صورت تشخیص مشکلات مرتبط با شنوایی در نوزاد است تا به موقع آن را درمان کنند.

وی یادآور شد: در صورتی تشخیص ناشنوایی در نوزاد درمان‌های تخصصی از جمله کاشت حلزون انجام می شود و مواردی تشخیص کم شنوایی در صورت نیاز به سمعک، بهزیستی حمایت می‌کند و مهم‌تر از همه پیگیری والدین برای درمان بعد از تشخیص مشکلات شنوایی در نوزاد است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.