سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۴ هزار و ۵۰۰ تن پیاز در شهرستان کیار

مدیر جهاد کشاورزی کیار، از آغاز فصل برداشت پیاز در سطح شهرستان خبر داد.

امراله اسماعیلی اظهار داشت: بیش از ۸۰ هکتار اراضی شهرستان کیار به کشت پیاز اختصاص داده شد و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول توسط کشاورزان شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

وی افزود: پیاز انواع مختلفی دارد و شناخته شده‌ترین نوع آن پیاز قرمز، سفید و زرد است که به لحاظ شکل ظاهری، مواد تشکیل دهنده، تند و شیرین بودن باهم تفاوت دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه پیاز قرمز به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان کیار با توجه به شرایط آب و هوایی، امسال از میزان برداشت محصولات خود راضی بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


یدالله بهرامی معاون فنی و اجرایی شهرستان هم در حاشیه بازدید از عملیات برداشت محصول پیاز یادآور شد: استان‌های تهران، فارس، اصفهان و ... از بازار‌های هدف این محصول با کیفیت است.

وی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به عنوان مقاصد بین المللی پیاز شهرستان کیار یاد کرد و افزود: محصول پیاز شهرستان کیار با توجه به کشت نشایی از با کیفیت‌ترین پیاز‌های تولید شده در کشور و منطقه است که خواهان بسیاری نیز دارد.

بهرامی متوسط عملکرد در هر هکتار از اراضی کشت شده پیاز را بالغ بر ۵۵ تن ارزیابی کرد و اذعان داشت: عمده برداشت پیاز از مزارع کیار از تیر ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه با هدف تامین نیاز بازار کشور ادامه دارد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تغذیه مناسب از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.