سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ طرح صلح اوکراین در ۲۴ ساعت را رونمایی کرد

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با این ادعا که می‌تواند در ۲۴ ساعت درگیری در اوکراین را پایان دهد، طرحی ارائه کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آتی آمریکا، مدعی شده است که در ۲۴ ساعت می‌تواند درگیری میان روسیه و اوکراین را پایان دهد و برای این ادعای خود طرحی هم ارائه کرده است.

ترامپ مدعیست که نفوذ کافی بر روسای جمهوری روسیه و اوکراین را دارد و در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز گفت با اقداماتی که کاخ سفید انجام خواهد داد دو طرف هیچ فایده‌ای برای ادامه درگیری نخواهند دید و همچنین افزود: «من زلنسکی را خیلی خوب می‌شناسم و پوتین را حتی خیلی بهتر می‌شناسم. من رابطه خوبی با هر دوی آن‌ها داشتم. من به زلنسکی خواهم گفت، باید معامله کنی و به پوتین هم می‌گویم، اگر معامله نکنی، ما چیز‌های زیادی به طرف مقابلت می‌دهیم.»

ترامپ در بخشی دیگر از مصاحبه گفت که پوتین، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و رقیب او در انتخابات، را با زیرکی خود بازی داده‌اند و در این راستا گفت: «این افراد تیزبین، سرسخت و به طور کلی شرور هستند، آن‌ها شرور هستند و اکنون در اوج بازی خود هستند. ما مردی داریم که نمی‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد. این خطرناک‌ترین زمان در تاریخ کشور ماست.»

ترامپ باردیگر ادعا کرد که اگر در مقام خود می‌ماند هرگز درگیری میان روسیه و اوکراین اتفاق نمی‌افتاد. مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ شکست خورد و هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند، از آن زمان به جز مبادله نیمه منظم زندانیان، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

کی‌یف بار‌ها تاکید کرده است که تا زمانیکه روسیه چهارمنطقه‌ای که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ را تصرف کرده است دوباره به اوکراین ندهد، مذاکرات با مسکو بی‌فایده است. در مقابل روسیه هم چنین اقدامی را غیرقابل قبول می‌داند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۶:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روسیه جزیره کریمه وتمامی مناطق اشغال شده را پس دهد وخسارت جنگ را پرداخت کند تا این کشت وکشتارها تمام شود وناتو هم ۵۰ کیلومتر از خطوط مرزی روسیه عقب تر رود وبرای حفظ آرامش زلنسکی و پوتین ومدودف از صحنه مدیریت برکنار شوند
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
تخصص اين ادم حل مشكلات در كوتاه ترين زمان ممكنه مثل خوردن وايتكس براي درمان كرونا، مردك جنايت كار
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
طرح تو اینه که اوکراین از سرزمینش بگذره
فلفل
۱۶:۵۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
پرونده برجام را فقط طی یک دقیقه حل کرد !!! پیداست پرونده اکراین و روسیه خیلی سنگین و مشکله !
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
فقط احمقها به ترامپ رای میدهند
فلفل
۱۶:۱۳ ۲۶ تير ۱۴۰۲
احمق در همه جای دنیا زیاده به خصوص در آمریکا!
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
دولت روحانی بعد از اون همه سازش و تسلیم وعقب نشینی در برجام وقتی ترامپ از برجام خارج شد فقط تونست بگه هر چه لعنت دارید برای امریکا بفرستید
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
آفرین ترامپ
مریم
۱۴:۲۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
اتفاقا اگه فکر میکنی پیام‌های ما رو قاتلی مثل ترامپ وتمام اروپایی‌ها وقاتلین نمیخونند واقعا به عقلت باید شک کرد اونا تمام کشور ورسانه ها روچک وزیر ذره بین دارن چقدر بیفکر نوشتی.
مریم
۱۴:۱۹ ۲۶ تير ۱۴۰۲
تو آدمکش خنده داره تو فقط طرح برا قتل وغارت میدی
تو دیگه خفه شو قاتل آدمکش لعنتی
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مرد نارنجی بدترین بلا را سر اقتصاد ایران آورد.خدا لعنتش کنه.
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۲
بالاخره یقه تو میگیریم و عدالت رو اجرا میکنیم... منتظر باش...
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۲
بنظر میاد بطور حتم ریس جمهور بعدی آمریکاست چون به اعتماد مردم خیانت نمیکنه و سرمایه مردمش واسش مهمه برعکس ایران که پول وسرمایه مردم رو نابود کردن و شد کسری بوجه
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۶ تير ۱۴۰۲
سری قبل مردم امریکا بهش رای ندادن، این چیزها رو نمیدونستن شما میرفتید میگفتید بلکه رای می آورد
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۶ تير ۱۴۰۲
پول داشته و هر کاری را با پول و بزور انجام داده توهم زده که جنگ اوکراین را هم میتونه سه سوته پایان دهد !
محمودزاده
۱۲:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
او که خود را مسیح موعود آمریکا می داند امید دارد با یک الف بچه ای که از علم سیاست چیزی نمی داند همراه شود در حالی که دمکرات ها او را آدم هم بحساب نمی اوردن عکسهای منتشره در یکماه گذشته از برخورد سران کشورهای مختلف جهان با زلنسکی نشان از این امر دارد ببینید ترامپ چقدر علاف تشریف دارد
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
دوستت داریم دونالد
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۶ تير ۱۴۰۲
دوستی با شیطان مبارکت باشد .

ابله
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
دقیقا داره چهره دو رو روی ها را برملا می کنه، من با پوتین دوستم ،
ایران وطنم
۱۱:۲۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
سلام.واردات میلیونی خودروهای زیر ۱۸۰۰cc،همچنین هیبریدی،برقی را بدون تعرفه و یا با تعرفه دو درصد برای عموم مردم ایران آزاد کنید و به این انحصار و احتکار،گرانفروشی ده برابری و استعمارگری پنجاه ساله سایپا و ایران خودرو پایان دهید.
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مردک جنایتکار
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۲
این منفی زدگان کی هستند اصلا ایرانی هستند .
از یک جانی که شهید سلیمانی را شهید کرد حمایت می کنند .

امیدوارم با ترامپ محشور شوید
پیمان اشراقی
۱۰:۵۵ ۲۶ تير ۱۴۰۲
سلام دونالد،

امیدوارم از اینکه تخصصی با تو حرف می زنم ناراحت نشوی، تو یادت هست گفتی آمریکا به خاطر ضعف دارد از ونزوئلا نفت وارد می کند در حالی که تو یک آمریکای قوی ساخته بودی،

یک سوال:
نتیجه تحریم های تو و کودتا در ونزوئلا چه شد؟

به ایوانیکا سلام من را برسان.
علی
۱۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
یعنی فقط همین که فکر می‌کنی دونالدترامپ می‌آید داخل سایتyjc و پیام تو را به زبان فارسی می‌خواند، خیلی باهوشی.
مرد حسابی ترامپ کاری باما ایرانیان کرد که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بود با بیرون آمدن اَز برجام و وضع تحریم‌هایی شدید نفتی فقط در طول یک‌سال و بین سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ ما بیش‌اَز ۱۶۰درصد تورم را تجربه کردیم که حتی بعد اَز بیرون رفتنش اَز کاخ‌سفید ما حداقل سالی بیش‌اَز ۹۰ درصد تورم فزاینده را تجربه کردیم و می‌کنیم. حالا تو برای خودت خوش باش.
مراد
۱۴:۰۹ ۲۶ تير ۱۴۰۲
یعنی شما فکر می‌کنی تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری روی کشور نزوئلا نگذاشته اَست؟ یعنی نمی‌دانی که بی‌ارزش‌ترین پول دنیا مال کشور ونزوئلاست؟ نمیدانی مردم ونزوئلا در چه فقری دست‌وپا می‌زنند و سالانه میلیونها نفر اَز مردم ونزوئلا اَز روی فقر، تنگدستی و ناچاری پناه به کشورهای همسایه (کلمبیا،برزیل و ...) می‌برند و اَز زیرصفر شروع می‌کنند؟ آیا این ارزشش را دارد که بخاطر منافع اقلیتی در رأس‌قدرت کشورت را نابود و مردمت را فقیر و آواره کنی؟؟
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
مراد ۱۴:۰۹
تو احیانا از کارکنان بی بی سی نیستی؟
خود مردم ونزوئلا اندازه تو شاکی نیستن، چی میگی برا خودت!