سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد واحدهای فراوری معدنی در استان به ۱۴ کارخانه رسید

استاندار سمنان با اشاره به اینکه قبل از این تنها سه کارخانه فرآوری در استان فعال بود، گفت: اکنون ۱۴ کارخانه فرآوری مواد معدنی در این استان فعال است.

هاشمی در نشست شورای معادن شهرستان‌های شاهرود و میامی  با بیان اینکه بیش از ۷۰‌ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد، گفت: استان سمنان با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی سهم به‌سزایی در حوزه معدن کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ معدن در این استان وجود دارد، افزود: ایجاد کارخانه‌های فرآوری معادن یکی موضاعاتی است که طی ۲ سال گذشته به منظور رشد اقتصادی استان پیگیری شده است.

هاشمی با بیان اینکه فعال نمودن کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی دیگر معادن استان نیز در دستور کار است، افزود: معدن مس چاه موسی یکی از معادن فعال مستقر در منطقه طرود شاهرود است که استفاده از نیروهای بومی منطقه به منظور ایجاد رونق اقتصادی در اولویت کار خود قرار داده است.

استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران باید در راستای حمایت از تولید کنندگان موضوع رشد اقتصادی را با تمام تلاش در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه منطقه طرود از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه معدنی برخوردار است، افزود: اجرای طرح‌های عمرانی استان سمنان تا حد امکان باید در اختیار پیمانکاران و نیروهای بومی قرار گیرد تا موجب رشد و قوت شرکت‌های فعال استانی شود.

هاشمی بر استفاده از مصالح و تولیدات داخل استان در حوزه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: معدن‌داران و سایر اقشار اقتصادی در طرح‌های بزرگ، نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود مشارکت بیشتری داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.