سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین: جنگ در شرق تشدید شده است

یک مقام ارشد ارتش اوکراین از افزایش درگیری در حداقل سه منطقه شرقی این کشور خبر داد.

یک مقام ارشد دفاعی اوکراین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با درگیری نیروهای اوکراین و روسیه در حداقل سه منطقه در جبهه شرقی، درگیری‌ها در شرق اوکراین «تا حدودی تشدید» شده است.

کی‌یف ماه گذشته میلادی یک ضدحمله را برای بازپس‌گیری سرزمین‌های تحت اشغال روسیه آغاز کرد و دستاوردهای فزاینده‌ای در بخش‌هایی از شرق و جنوب به دست آورد.

«هانا مالیار» معاون وزیر دفاع، در پیامی تلگرامی گفت: «نیروهای روسی دو روز متوالی است که به سمت کوپیانسک در منطقه خارکف حمله می‌کنند. ما در حالت دفاعی هستیم. نبردهای شدیدی وجود دارد، مواضع هر دو طرف به طور پویا چندین بار در روز تغییر می‌کند.»

او در ادامه با بیان آنکه ارتش دو طرف در حال حمله به یکدیگر در اطراف شهر ویران شده «باخموت» بودند، افزود: «اما نیروهای اوکراینی به تدریج به سمت جلو در امتداد جناح جنوبی حرکت کردند. نیروهای کی‌یف همچنین در حال دفع حملات روسیه هستند.»

اما در مقابل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی، که بخشی از آن روز یکشنبه منتشر شد، گفت که ضدحمله اوکراین موفق نبوده و تلاش‌ها برای شکستن خطوط دفاعی روسیه شکست خورده است.

امروز هم یک مقام مستقر در مسکو گفت که نیرو‌های دفاع هوایی و ناوگان روسیه در دریای سیاه بامداد روز یکشنبه هشت پهپاد اوکراینی را بر فراز بندر «سواستوپل» کریمه رهگیری کردند. در همین راستا «میخائیل رازوژایف،» فرماندار سواستوپل، مستقر در مسکو در تلگرام گفت: «هیچ موردی چه در شهر و چه در منطقه آبی آسیب ندیده است».

اوکراین تقریباً هرگز به شکل علنی مسئولیت حملات در داخل روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه را بر عهده نمی‌گیرد، اما در ماه‌های اخیر گفته است که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه به ضدحمله کی‌یف کمک می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.