سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران کمبود زورخانه دارد

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت:مازندران متاسفانه کمبود زورخانه دارد.

مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران، با اشاره به اینکه مازندران متاسفانه کمبود زورخانه دارد، گفت: باید تلاش کرد که حداقل در تمامی شهرستان‌های استان مازندران یک زورخانه را داشته باشید.

او افزود: با درایت و تعهد باید تلاش کنید که ورزش زورخانه‌ای این استان را به جایگاه واقعی اش برسانید.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: توقع و انتظارات ما از ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران بیش از شرایط فعلی است و معتقدیم این استان می‌تواند یکی از سرآمدان کشور باشد.

او با بیان اینکه انتظار من از مازندران بیش از اینی است که الان هست، افزود: اینجا دیار پهلوانان و قهرمانان است و در شأن این استان نیست که فقط نصف شهرستان‌های مازندران زورخانه داشته باشد.

باران چشمه گفت: در ستاد فرهنگ عمومی، ترویج ورزش زورخانه‌ای تاکید شده است همه دستگاه‌ها باید برای ترویج این ورزش حمایت کنند.

او با ابراز رضایت از شرایط قهرمانی استان، افزود: حقیقتا استان مازندران از لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی و یکی از بازوان فدراسیون محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: این رشته، ورزش ملی ما به شمار می‌رود و با ایران بزرگ آمیخته است. همچنین ورزشی است که اخلاق و مروت در آن حاکم بوده و به نوعی ورزش جسم و روح به شمار می‌رود.

او افزود: امیدوارم روزی شاهد اجرای این ورزش در تمامی مدارس کشور باشیم و سال گذشته با معاونت تربیت و سلامت وزارت آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ای منعقد و در سال‌های گذشته شش استان را به عنوان استان پایه مشخص کردیم و انتظار داریم در استان مازندران هم این اتفاق بیفتد.

باران چشمه در پایان با بیان اینکه، شرایط و انگیزه را برای ورزش زورخانه‌ای فراهم نکردیم، گفت: ما باید کاری کنیم کودکان و نوجوانان با آداب این ورزش ملی آشنا شوند و دوست داریم دانش آموزان و نوجوانان و جوانان بیشتری را در گود زورخانه ببینیم.

تلاش برای توسعه ورزش زورخانه‌ای

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران در حاشیه این مجمع، ضمن تقدیر از زحمتکشان این ورزش آئینی، گفت: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی از دیرباز با فرهنگ، اخلاق و اداب مردم ایران عجین شده است و برای همین باید برای توسعه این ورزش در زمینه‌های مختلف تلاش کرد.

او خواستار وفاق و همدلی شد و افزود: ورزش پهلوانی در استان فعالیت خوبی داشته است که نیازمند همیاری و همدلی تمامی عوامل برای پیشرفت این رشته است.

عالیشان گفت: ورزش مازندران یک از ۳ برند اصلی استان مازندران است، اما از لحاظ امکاناتی شرایط خوبی نداریم.

اوافزود: استعداد در استان مازندران فراوان است و مردم به این رشته علاقه زیادی دارند.

عالیشان گفت: تعداد زورخانه‌های ما کم است و باید تلاش کنیم برای توسعه زیرساخت‌ها در این رشته که برای ما قابل اهمیت است و به دلیل قداست مکانی اگر در نظر بگیریم با مساجد مشابه هست.

او افزود: انتظار داریم علاوه بر شهرستان‌ها باید در شهر‌های ما هم این رشته را فعال کرد که این مورد نیاز به عزم جدی و تلاش بیشتر دارد. رئیس هیات میتواند کمیته خیرین زورخانه‌ای را فعال کند تا این رشته و حتی زورخانه‌های زیادی در کل استان افزایش پیدا کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران خواستار افزایش زورخانه در استان شد و افزود: ۱۵ زورخانه در کل استان مازندران برای استانی مثل مازندران که مهد ورزش است، کم است و باید در شهر‌های بزرگ حداقل چهار زورخانه داشته باشیم.

عالیشان از نگاه ویژه به هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و گفت: فدراسیون هم همیشه نظر مثبتی به استان مازندران داشته و انتظار داریم در توسعه زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات این رشته ورزشی، هیات استان مازندران را یاری کنند.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران با حضور باران چشمه رئیس فدراسیون و عالیشان مدیر کل ورزش استان، در سالن اجتماعات شهید زرهون اداره کل ورزش و جوانان، رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان مشخص شد.

روح الله طور سوادکوهی با کسب ۱۸ رای برای ۴ سال دیگر به عنوان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان مازندران انتخاب شد.

حسین علی پور دیگر کاندیدای این مجمع بود که یک رای کسب کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.