سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت صادراتی اردبیل ۳۵ درصد افزایش می‌یابد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت صادرات این استان پیش بینی شده است که امیدواریم با رفع موانع موجود زمینه ارتقای صادرات استان فراهم شود.

حسین پیرموذن افزود: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات‌محور بوده و باید با ایجاد صنایع تبدیلی مجهز توان رقابت تولید کنندگان استان در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی ارتقا یابد.

او با تاکید بر لزوم توسعه صادرات و مراودات اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه گفت: برای رونق بخشی به صادرات باید روند‌های مرتبط با ارز تسهیل شده و قوانین دست و پاگیر در حوزه صادرات اصلاح شود.

پیرموذن در عین حال کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات واحد‌های تولیدی استان برشمرد و گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی استان اهتمام جدی و اساسی داشته و دولت نیز از این واحد‌ها حمایت کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ایجاد زنجیره کامل صادراتی در اوراسیا و روسیه را از جمله راهکار‌های لازم و ضروری برای توسعه مراودات تجاری با کشور‌های همسایه ارزیابی کرد و گفت: مهار آب‌های مرزی و تولید محصولات کشاورزی تا یک میلیون تن با اجرای شبکه آبیاری خداآفرین و به تبع آن صادرات محصولات کشاورزی، می‌توان سهم مناسبی از بازار کشور‌های همسایه، حوزه قفقاز و روسیه به دست آورد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه فرآیند صدور مجوز‌های صنعتی در اردبیل از لحاظ سرعت و تعداد، رشد قابل توجهی پیدا کرده است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه با اجرای طرح توسعه صنعتی استان در حال افزایش است و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

پیرموذن در ادامه گفت: چند سال قبل با مذاکرات بین ایران و مقامات جمهوری آذربایجان استان اردبیل برای احداث مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب شد و در صورت راه اندازی این مرکز حجم مبادلات تجاری بین دو طرف به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

او یادآورشد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک، هم اردبیل را از بن‌بست خارج می‌کند و هم برای طرف آذری منافع قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. پیرموذن افزود: با احداث این شهرک می‌توان صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را در این منطقه ایجاد و محصولات تولیدی استان را در سریعترین زمان ممکن به کشور‌های آسیای میانه و روسیه صادر کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل توسعه خطوط ریلی را هم از راه‌های افزایش صادرات و رشد اقتصادی منطقه است، بیان‌کرد: اتصال استان اردبیل به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان موجبات توسعه منطقه استان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.