سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه هزار آموزگار اردبیلی موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سه هزار آموزگار اردبیلی موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند.

وحید خدابنده با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان ابتدایی براساس دو شاخص استانی و ملی گفت: نیروی انسانی توانمند موجب تحول و ارتقای یک سازمان می‌شود و آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بزرگترین دستگاه در عرصه تعلیم و تربیت کشور نگاه ویژه ای به این مقوله دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: در راستای ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی در شاخص استانی، به جای برپایی کارگاه‌ها و دوره‌های سنتی برای مجموع همکاران، با برگزاری دوره‌ای برای ۲۶۶نفر به عنوان مدرس در هفت ماده درسی ابتدایی آموزش ارائه شد و این مدرسان در طول سال تحصیلی هر کدام با تشکیل حلقه‌های ۱۰نفره به بررسی نقاط ضعف و قوت و تبادل و انتقال تجارب به یکدیگر پرداختند.

به گفته او، با اجرای این طرح و استقبال خوب آموزگاران، تاکنون ۲ هزار و ۹۳۳ همکار دوره ابتدایی موفق به اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای طرح شهید "همت" از حوزه معاونت آموزش ابتدایی شدند.

خدابنده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره نصیب برابر آموزشی، وجود راهبران آموزشی و تربیتی در مدارس روستایی و عشایری را نمود عینی و بارز توسعه عدالت و نصیب برابر آموزشی ارزیابی کرد و گفت: این طرح با بازدیدهای تخصصی از مدارس روستایی و عشایری سطح استان به تعداد ۱۲ هزار مورد و ارتقای کیفیت آموزشی وساماندهی متخصص‌ترین و مجربترین نیروها در مدارس عشایری و روستایی عملیاتی شد.

او گفت: در کنار توجه به مدارس روستایی و عشایری، از مدارس شهری نیز بیش از ۲۰۰نفر به عنوان سرگروه درسی در مدارس شهری استان انتخاب شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: در این زمینه اصلی ترین وظیفه سرگروه‌های درسی علاوه بر توانمندسازی نیروها، بازدیدهای تخصصی آموزشی از کلاس‌های شهری است که سرگروه‌های درسی توانستند در سال تحصیلی جاری از حدود ۲ هزار کلاس درس بازدید کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.