سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودروسازی ایران دچار عقب ماندگی شده است

وزیر صمت گفت: دنیا گیربکس اتوماتیک را کنار گذاشته و در حال برقی کردن خودروهاست و ما تازه در حال ایجاد گیربکس اتوماتیک هستیم؛ این یک خطای راهبردی است و ما هم باید به سمت برقی سازی حرکت کنیم.

عباس علی آبادی امروز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: اگر صنعتی داریم که در کشور فقط ماشین تولید می‌کند و به دست مردم می‌دهد و یا کشوری شبیه به همین جا، این قابل قبول نیست. ما باید جزء بهترین‌های دنیا قرار باشیم، چون لیاقت آن را داریم؛ مانند ساخت توربین گاز که جز بهترین‌ها هستیم و به دنیا ثابت کردیم که می‌توانیم.

وزیر صمت افزود: اینکه بگوییم نیروی کار ایرانی قابلتی ندارد و بهره وری ندارد غیرقابل قبول است. ما به نیروی کار ایرانی ارج نمی نهیم و حق و حقوقش را نمی‌دهیم؛ چطور همین فرد در کانادا و آمریکا می‌درخشد اما اینجا نمی‌تواند. دلیل این است که می‌خواهیم از این نیروی کار به مفت استفاده کنیم و این درست نیست.

او تاکید کرد: اگر قدر نیروی انسانی را بدانیم می‌بینیم که اتفاقاً ظرفیت‌های بالایی دارد و باید همه این ظرفیت‌ها را به کار بگیریم.

علی آبادی با اشاره به تحولات سریع برای پیشرفت صنایع در جهان گفت: ما همچنان با بهره‌وری بسیار پایین در کشور درگیر مشکلات هستیم و در حالی که دنیا در حال ایده پردازی برای انقلاب صنعتی ششم است ما هنوز در انقلاب صنعتی اول به سر می‌بریم.

او ادامه داد: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود و مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم حرکت به سوی دانش بنیان‌ها برای کنترل انرژی گفت: منکر صنایع فولاد و مس نیسیتیم اما الان ژنراتور می‌سازیم اما با مس خارجی؛ مس داخلی فقط برای صادرات خوب است که ببرند آنجا فراوری کنند و بعد به کشور برگردانند.

او تاکید کرد: صادر کردن مس و آلومینیوم به صورت خام، صادرات ثروت کشور است که ارزشمند نیست.

علی آبادی افزود: ما باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم و این خطای راهبردی است که در گیربکس اتوماتیک سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا دنیا آن را کنار گذاشته و ما تازه در حال ایجاد آن هستیم؛ بنابراین باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم.

وزیر صمت افزود: یک خودروی برقی برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۵۰۰ کیلووات ساعت برق می‌خواهد و اگر با خورشید برق آن را تأمین کنیم ۷ سنت می‌شود که ۷ ضرب در ۱۵ یک دلار می‌شود اما اگر با بنزین برود بین ۸ تا ۱۰ لیتر بنزین می‌خواهد.

او تاکید کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که به سمت محصولات صادرات محور حرکت کنیم و صنایع باید بتوانند ارز خود را تأمین کنند و این جز با رویکرد صادرات محور بودن محقق نخواهد شد آن هم صادرات بر اساس مزیت‌های کشور نه صادراتی که انرژی بر هستند.

وزیر صمت گفت: ما با واردات مخالف نیستیم، اما واردات باید برای تنظیم گری باشد آن هم کالاهایی که در کشور مزیت آن را نداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
حسینی
۱۵:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
مرز ها رو باز کنین بذارین ماشین خارجی بیاد وارد ایران بشه و مردم ماشین خارجی بخرن
اونطوری تولید کننده ی داخلی هم میفهمه چطوری باید ماشین تولید کنه. رقابت زمینه ساز رشده. مردم گناهی نکردن که بیان ماشین های بی‌کیفیت شمارو سوار بشن.
علی
۰۷:۱۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
تا وقتی مردم نخواهند آگاه باشند و کور کورانه و اصولی سبک مدیریتی گذشتگان رو ادامه بدن
وضع همین نیست بلکه بدتر می شود چون کشورهای پیشرفته روز بروز سرعت پیشرفتشان بیشتر می شود
ایرانیومU-238.03
۰۲:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
فولکس واگن بیتل در عرض یک هقته توسط آدولف هیتلر ساخته شد و در جنگ مورد استفاده قرار گرفت و پورشه را آقای پورشه با خرید یک فولکس واگن بیتل با فطعات فولکس بیتل در خانه خودش ساخت. پلتفرمی هم در منزلش موجود نداشته ولی ساخت. چرا؟ چون قصد ساخت داشت. قصد بهانه جویی و کار شکنی و امثال ذلک را و نفع شخصی را هم نداشته. هنرمند بودن نیاز به سکه طلا ندارد. هنرمند در لباس گدایی هم هنرمند است.
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
چون رقابتی در کارنیست و هدف خالی کردن جیب مردم است
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
همین گیر بکس اتومااات فعلا به تولید انبوه برسون به قووری کشی نرسه بعد برقی هم بساز