سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان هواشناسی خبر داد؛

خرید یک دستگاه رادار برای پیش بینی های دقیق تر هواشناسی

تاجبخش گفت: یک دستگاه رادار برای پیش بینی‌های دقیق‌تر هواشناسی به رغم تحریم‌ها خریداری و در استان لرستان نصب و راه اندازی شد.

سحر تاجبخش گفت: حدود ۱۰ سال است که سازمان هواشناسی کشور موفق به خریداری رادار برای پیش بینی‌های دقیق‌تر نشده بود که این اقدام خود زمینه ساز ایجاد مشکلاتی برای پیش بینی سازمان هواشناسی شده بود.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور، خرید این تجهیزات و رادار‌ها به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نبود، اما امروز  با حمایت‌های دولت یک دستگاه رادار خریداری و در استان لرستان نصب و راه اندازی شد و امیدوار هستیم  تا دهه فجر به مرحله عملیاتی برسد.

او می‌گوید: رادار‌های هواشناسی یکی از ابزار‌های است که برای پیش بینی‌های کوتاه مدت از آن‌ها استفاده می‌شود و دامنه و شعاع پایش جبر را ۲۰۰ کیلومتر متناسب با نوع رادار اندازه گیری می‌کند.

تاجبخش گفت: از این نوع رادار برای پدیده‌های از دو سه  روز قبل با استفاده از مدل‌ها قابل پیش بینی نیست  استفاده می‌شود و به محض آنکه  نوع مخاطرات در صفحه رادار دیده شود امکان اطلاع رسانی آن به سازمان‌های مختلف از جمله سازمان مدیریت بحران  وجو دارد و عمده این اطلاع رسانی‌ها برای تخلیه مردم از محل‌های که بارش‌های مخاطره آمیز در آن‌ها وجود دارد صورت می‌گیرد.

برچسب ها: هواشناسی ، وز ش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
ما که اینقدر ادعا می کنیم که وزارت دفاع ما در ساخت انواع رادارهای پیشرفته به خودکفایی کامل رسیده آیا نمی توانستیم یک رادار هوا شناسی تولید کنیم ؟ وبا این شرایط تحریم مجبور شویم رادار را با چند برابر قیمت از خارج وارد کنیم یا ادعا های ما دروغین است یا لفت ولیس تو واردات بیشتره.