سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان و گلخانه داران هشدارهای وزش باد و گرمای را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، گلخانه داران نسبت به آماده سازی سایه بان گلخانه جهت حفاظت از محصولات در برابر صدمات شدت تابش و محکم کردن پوشش گلخانه ها در برابر وزش باد اقدام کنند.

به گفته او، با وجود گرمای هوا، کشاورزان نسبت به کاهش دور آبیاری در مزارع و باغات اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: گلخانه داران نسبت به تنظیم دریچه سالن ها، تهویه گلخانه و تنظیم نور ورودی و اقدامات احتیاطی لازم جهت جلوگیری از آتش سوزی باغات و مزارع را در دستور کار خود قرار دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شدت گرما، باغداران نسبت به تسریع در برداشت انگور یاقوتی، لیموترش، ماش و برداشت میگو در سیستان و بلوچستان اقدام کنند. همچنین محلول پاشی سیلیکات پتاسیم جهت جلوگیری از آفتاب زدگی و سوختگی درختان پسته را در دستور کار قرار دهند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و مناطقی از اردبیل رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. روز  یکشنبه ضمن تشدید بارش در مناطق ذکر شده گستره بارش گیلان و غرب مازندران را نیز فرا می‌گیرد دوشنبه در نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

طی امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان دور از انتظار نیست. پدیده غالب طی پنج روز آینده در شمال شرق شرق و جنوب شرق وزش باد شدید همراه با گردوخاک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.