سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صیانت از آب‌های زیر زمینی مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه صیانت از آب‌های زیر زمینی را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو براساس سند سازگاری با کم آبی دانست .

فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است که در دستور کار شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها است.

رسول فرهادی به اهمیت نگاه و مدیریت یکپارچه شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها در تمام استان‌ها براساس حوزه آبریز آن‌ها برگزار می‌شود؛ هماهنگی و هم افزایی بین مدیران مجریان عملیاتی این طرح در شرکت‌های آب منطقه حوزه آبریز کرخه و حوزه غرب کشور را هدف اصلی تشکیل این نشست اعلام کرد .

فرهادی محور اصلی این نشست را تشریح مسایل در ارتباط با نحوه کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: مقرر شده در این طرح با هم افزایی شرکت توزیع نیروی برق استان‌ها چاه‌های کشاورزی که ۷۰ درصد بیشتر از سهیمه آب (مجوزشان) برق مصرف می‌کنند، شناسایی شوند.

وی گفت: ابتدا این طرح به مدت ۲ ماه به صورت آزمایشی در استان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورزان یک قشر زحمت کش هستند که برای تامین معیشت خود شب و روز تلاش می‌کنند از مدیران و مجریان این طرح خواست با زبان بسیار ساده نه پیچیده براساس فرمول، شاخص علمی و ضریب ریاضی؛ درباره رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف آب با آن‌ها صحبت کنند.

فرهادی فرهنگ سازی و نهادینه کردن بهینه مصرف کردن آب در بخش کشاورزی را بسیار مهم‌تر از برخورد‌های سلبی دانست و از مجریان این طرح خواست اولویت خود را فرهنگ سازی و توضیح مسائل با زبان ساده و قابل فهم قرار دهند.

وی به نقش پر رنگ دستگاه‌های جهاد کشاورزی و شرکت‌های توزیع نیروی برق در اجرای طرح کنترل و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: پس از هم افزایی و همدلی بین مجریان طرح در شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها در قالب کارگروه‌های هماهنگی و هم افزایی با این دستگاه‌ها در مراحل بعد در دستور کار است .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.