سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان یزد نیازمند مرکز توموتراپی است

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیماران استان یزد برای پرتودرمانی به استان‌های دیگر سفر می‌کنند.

محمدصالح جوکار نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) استان با بیان اینکه یزد قطب ناباروری در کشور است، گفت: به علت حضور بیمارانی از استان‌های جنوب شرق کشور در استان یزد برای درمان بحث ناباروری، این مرکز جوابگو نبوده و نیازمند وسعت برای خدمت رسانی بهتر به مردم است. 

او یکی از نیاز‌های مهم استان را ایجاد مرکز توموتراپی دانست و افزود: در حال حاضر بیماران استان برای پرتودرمانی باید به استان‌های دیگر سفر کنند که مشکلات بسیار زیادی برای آن‌ها ایجاد کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: مرکز توموتراپی توسط خیر محترم در حال ساخت است که پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و برای تکمیل باید در دستورکار قرارگاه محرومیت زدایی قرار گیرد تا مشکل بیماران استان مرتفع شود.

او همچنین با اشاره به عدم وجود جاده مناسب در بین برخی از روستا‌های یزد، اشکذر و زارچ تصریح کرد: در برخی از روستا‌ها جاده‌های خاکی وجود دارد و مردم مشکلات عدیده‌ای در بحث تردد دارند که امیدواریم این مسئله نیز در اولویت قرار گیرد.

جوکار اظهار داشت: اگر فردی در روستا بخواهد به مرکز استان سفر کند، مجبور به پرداخت هزینه و معطلی زیاد است که در این راستا نیازمند اختصاص ۱۰ دستگاه مینی بوس یا اتوبوس برای حمل و نقل روستاییان هستیم.

او از کمبود فضای کار برای شرکت‌های فناور به عنوان یکی دیگر از مشکلات یاد کرد و گفت: کمبود فضا برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان، مشکلی برای ادامه فعالیت این شرکت‌ها بوجود آورده که نیازمند اختصاص زمینی با وسعت مناسب در یزد برای ادامه کار این مجموعه‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس خواستار احیای اردوگاه‌های تخریب شده آموزش و پرورش استان به دلیل سیل شد و افزود: احیای این اردودگاه‌ها در مناطق محروم بسیار مورد نیاز است تا در کنار آموزش به بحث تربیت نسل جوان نیز توجه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
آقای جوکار
یزد تموتراپی نمیخواد
یزد خروج صنایع آلاینده و سرطان زا را میخواد
یه کم بفهمید
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
مغز تراپی
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ تير ۱۴۰۲
ایکاش فکری به حال مهاجران افغانی میکردن که همه شهر را اشغال کردن و در همه زمینه ها ناامنی درست کردن
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۲
استان یزد نیازمند یک مرکز مغز تراپی است که تشخیص بدهند که آیا مغز مسئولان یزد واقعا سالم است که این تعداد زیاد مهاجر و اهالی کرمان و سیستان و بلوچستان و افغانستان‌ به یزد راه بدهند کجای قانون نوشته وقتی استانی آب برای مردم خودش ندارد باید غیر بومی راه بدهد بیرون نمایید این کرمانی ها و سیستان و بلوچستانی ها و افغانی ها را واقعا که خودمان آب نداریم مهمان هم راه می دهند