سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس فتا به بازنشستگان و سالمندان

رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران نسبت به کلاهبرداری از بازنشستگان با ترفند ثبت‌نام کارت هوشمند سلامت خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در این‌باره گفت: مجرمان سایبری از اقشار و مناسبت‌های مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند. یکی از این موارد فریب شهروندان و علی‌الخصوص بازنشستگان در پوشش خرید بیمه‌های تکمیلی با کلید واژه‌هایی نظیر «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» و ... است.

وی ادامه داد:‌در این روش افراد سودجو با ترفند دریافت کارت هوشمند بیمه با قربانیان تماس گرفته و به قصد کلاهبرداری با ارائه شماره حساب، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند. در ادامه افراد سودجو با سوءاستفاده از این اطلاعات محرمانه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای شرق تهران با بیان اینکه چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» وجود ندارد، گفت: سالمندان و بازنشستگان و همچنین فرزندان آنان باید آگاه باشند که پاسخی به چنین تماس‌ها و پیام‌هایی ندهند. گاهی افراد سودجو از طریق چنین تماس‌هایی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان کرده و حسابشان را نیز خالی می‌کنند.

سلطان آبادی افزود: لازم است مردم به تماس‌هایی که تحت عناوین مذکور با آن‌ها گرفته می‌شود اهمیتی نداده و به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این‌گونه کلاهبرداران قرار ندهند. سالمندان و بازنشستگان عزیز باید توجه داشته باشند که چنین مواردی را می‌توان از ادارات بازنشستگی ادارات مربوطه و ... پیگیری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۵ تير ۱۴۰۲
با سلام و سپاس و قدردانی از پلیس فتا که همواره در تلاش و کوشش در جهت شناسایی و دستگیری کلاهبرداران و سارقان و... خالصانه زحمت می‌کشند تا خلل و آسیبی به جامعه وارد نشود.خدا خیرتون بده.سلامت و مانا باشید همیشه.الهی آمین.???
M
۰۷:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران نسبت به کلاهبرداری از بازنشستگان با ترفند ثبت‌نام کارت هوشمند سلامت خبر داد.
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۴ تير ۱۴۰۲
امروز به یکی از فامیل ما زنگ زدن اومدن یه کارت به عنوان کارت هوشمند خانواده دادند و ۴۵۰ پول گرفتند گفتند دفترمون سهروردی هست از شماره ثابت زنگ زدند حتی به اقشار زیر خط فقر رحم نمیکنند لطفا رسیدگی کنید اینا کاهبردارند
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۲
من سه ماهه که درخواست وام ضروری دادم خبری نشد فرزندم هم ازدواج کرده حق ازدواج هم نداند خبرهای دروغ داغ داغه و سرانجامی نداره فرزندانم تحصیل کرده استخدام هم خبری نیست
خدا قوت بده
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
خوشبختانه حساب ما همیشه خالیست خودمان هم که قابل سرقت نیستیم
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۴ تير ۱۴۰۲
پلیس فتابایداین سودجویان وفریبکاران راشناسایی وباآنهابرخوردنماید.
بازنشسته
۱۴:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۲
شما این خبرنگاران دروغو هارا مهار کنید شدیم بازیچشون تصمیم شبانه رییسی جیب بارنشستها پر پول شد هر روزی دها دروغ
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
به نام خدا . سلام علیکم حضرت علی انگشترش را به فقرا میداد. به خدا صبر خدا هم اندازه ای دارد .قیمت شیر 24هزارتومان شده وقیمت مرغ 100هزارتومان شده وقیمت گوشت 500هزارتومان شده وقیمت تخم مرغ 70هزارتومان شده وقیمت ماست 115هزارتومان شده وقیمت آب 5هزارتومان شده . ولی مادر من که پیر است و کلیه های مادرم در سالمندان اراک خراب کردن والان من شرمنده مادرم هستم . ولی دولت فکر مادر پیرم نیست . که کلیه های مادرم عفونت کرده و5ساله خوب نشده .
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
ممنون پلیس فتا
ناشنآس
۲۲:۲۷ ۲۳ تير ۱۴۰۲
باسلام لطفا در صورت امکان فیلم‌های سینمایی خارجی اکشن ورزی نیز داشته باشید ممنون میشم.
ر الف
۱۸:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۲
به منم زنگ زدند چطورتمام اطلاعات مشخصات و تلفن اسامی بیمه شده هارادارند به من گفت کارت بیمه هاآماده است مبلغ ۱۹۰۰۰۰۰۰
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۲
به منم زنگ زدن فقط جای سواله چگونه شماره های بازنشسته ها رو پیدا کردن؟
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۳ تير ۱۴۰۲
سلام.به منم زنگ زدن بازنشسته هستم و گفتن برای اینکه بیمه شما الکترونیکی بشه باید ۱میلیون و ۲۰۰پرداخت کنی وگرنه دیگه هیچ جا نمیتونی استفاده کنی.از تلفن ثابت هم زنگ زده بودن.ولی من هیچی پرداخت نکردم بهشون