سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه اوکراین به پاکستان سفر می‌کند

وزیر امور خارجه اوکراین قرار است در روز‌های آینده به پاکستان سفر کند.

دیمیتری کولیبا، وزیر امور خارجه اوکراین ۳ روز آینده به کشور‌های جنوب آسیا سفر خواهد کرد و در این سفر مقام‌های خارجی با مقامات ارشد کشور‌های منطقه از جمله بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش دیلی پاکستان، بوتو و کولیبا وزرای خارجه پاکستان و اوکراین در این دیدار نظرات خود را در مورد بحران غذایی ادامه دار پس از جنگ به اشتراک خواهند گذاشت. هر دو طرف قرار است در مورد همکاری‌های دوجانبه در جهت منافع مردم دو کشور گفتگو کنند.

اسلام آباد همچنان مواضع بی طرفانه خود را حفظ کرده و خواستار پایان دادن به درگیری روسیه و اوکراین است. پیش از این وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر بر بی طرفی خود در قبال این درگیری تاکید کرده و گفته که مواضعی اصولی در قبال این درگیری نظامی اتخاذ خواهد کرد.

آوریل امسال سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ادعا‌هایی مبنی بر ارائه هرگونه مهمات به اوکراین در درگیری‌های جاری با روسیه را به شدت رد و تاکید کرد که اسلام‌آباد سیاست بی طرفی را حفظ کرده است.

مقامات مطلع در پاکستان درباره سفر وزیر خارجه اوکراین گفتند که اسلام‌آباد تمایل خود را برای راه حل مسالمت آمیز مناقشه تکرار خواهد کرد.

اواخر بهمن سال گذشته وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با همتای اوکراینی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، بر لزوم استفاده از دیپلماسی برای توقف فوری جنگ اوکراین تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۳:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اوکراین ،عربستان، پاکستان، زیرنظر آمریکا وهم پیمان های جدید
هستند،در حقیقت پاکستان هم به صورت نامرءی دارد جز ءی از ناتو
می شود.
ایرانیومU-238.03
۱۳:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
پاکستان مسلمان است و حق ندارد نوکر زلنسکی همجنسباز شود. پاکستان دوست ما است. ما پاکستان را دوست می داریم.