سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح مانا در بیله‌سوار مغان آغاز شد

فرماندار بیله‌سوار مغان از آغاز اجرای طرح مانا در این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحبعلی اصغری روز پنجشنبه در جمع مجریان این طرح اظهار کرد: طرح مانا برای نوجوانان در ۹ گروه با آموزش ۱۷۱ نفر و برای زنان در قالب سه گروه با جمعیت ۶۰ نفر و با حضور ۶ مربی مجرب در هفت محله آسیب‌خیز این شهرستان اجرا می‌شود.

او یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح را تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان دانست و افزود: والدین باید تلاش کنند تا فضایی دوستانه و احترام‌آمیز برای ارتباط با نوجوانان فراهم کنند.

او تصریح کرد: سهیم کردن نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال و بانوان، افزایش روحیه همدلی و همکاری در بین آن‌ها و آموزش به هم سن و سالان از دیگر اهداف این طرح است.

فرماندار بیله‌سوار یادآور شد: نوجوانان در محلات با شرکت در این طرح می‌توانند مشکلات خود را شناسایی و آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و پس از آن نیز راهکار‌های رفع آن را بیاموزند علاوه بر این نسبت به محیط اطراف خود، خانواده و جامعه احساس مسوولیت پیدا می‌کنند و این روند تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

اصغری ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ها در محلات و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

او ادامه داد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، همیاران سلامت اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، مشارکت اجتماعی بانوان، خود مراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.