سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد

سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: شب گذشته در مصرف برق کشور به نصاب جدیدی رسیدیم و اوج مصرف برق به عدد ۶۸۰۰۱ مگاوات رسید که عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: پس از ثبت رکورد افزایش مصرف برق در اوج بار روزانه که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است، رکورد مصرف برق کشور در زمان اوج بار شبانه یعنی از ساعت ۲۰ تا ۲۳ نیز شکسته شد و با ثبت عدد ۶۸۰۰۱ مگاوات، از رکورد قبلی سال گذشته که ۶۲ هزارو ۷۷۶ مگاوات بود نیز عبور کردیم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: با وجود شرایط سخت، شبکه سراسری پایدار است و برق همه مشترکان نیز تامین شده است.

وی افزود: این افزایش ۵۶۰۰ مگاواتی معادل مصرف برق استان‌های هرمزگان و کرمان است و رشد نزدیک به ۷ درصد را نشان می‌دهد.

رجبی مشهدی گفت: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم در ساعات اوج بار شبانه که از ساعت ۲۰ تا ۲۳ شب است همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند، تا بتوانیم برق پایدار را برای همه هموطنان تامین کنیم.

وی با بیان اینکه مردم  از استفاده روشنایی غیر ضروری و لامپ‌های پر مصرف پرهیز نمایند گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی و یا استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مثل اطو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف؛ کمک موثری به مدیریت مصرف برق و حتی دریافت قبض رایگان یا بستانکار خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
رکورد افزایش نان چرا پخش نمی کنید ۴۰ درصد نان گران شد درفارس
پژوهش
۰۶:۵۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
شهرها و شهرک های صنعتی در حال گسترش اند. بعلت تغیرات آب و هوایی استفاده از وسایل سرمایشی در اقلیم های کوهستانی با تابستان گرم دور از انتظار نیست بایستی کار کارشناسی برا دهه های رو برو انجام بشه و نیروگاههای جدید تاسیس بشه
realman
۰۴:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
یه زمانی مردم زود میخوابیدن و کارها هم همه کارگری و ساده بود که باید شب زود میخوابیدن و ساعت 10 شب به بعد دیگه دیروقت حساب میشد!
اما الان دیگه مخصوصا بعد کرونا فرق کرده کاملا و زندگی شبانه (نایت لایف) خیلی بیشتر شده حتی بچه های کوچیک (پت پتک ها، یا پوت پوتک ها)(یعنی بچه های کوچیک و بچه سال) هم میبینیم که تا نیمه شب بیدارن و بازی میکنن! و کاریش نمیشه کرد!
همه هم سر تو موبایل و تبلت و زندگی فرق کرده و طبیعتا مصرف برق هم بیشتر شده به خودی خود.
پس لطفا به فکر آینده باشید که قراره این روند با افزایش دمو دستگاه برقی و سرگرمی بیشترم بشه و الان خلاصه حرفم اینه که این میزان مصرف هم افزایش خواهد داشت و باید فکری کنید به آینده و نباید از میزان مصرف در حال حاضر تعجب کرد!
همین.
محسن
۲۲:۳۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
باز رکورد گیری شروع شد
المپیک که نیست هر روز رکورد میذاری
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۱ تير ۱۴۰۲
بینید کجا برق میدزدند.
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
قیمت منابع آب وبرق وگاز وبنزین وگازوییل و... کشور باید واقعی وتک نرخی وگران شود و درآمدش بین همه برابر تقسیم شود تا انگیزه درست مصرف کردن وصرفه جویی پدید آید وعادلانه باشد وفقر شدید ریشه کن شود،الان یک مرفه هزار برابر یک چادر نشین از منابع استفاده میکند.در غیر اینصورت کمبود وفقر وآلودگی وقاچاق و سوءاستفاده و کمبود آب و شکاف طبقاتی وترافیک و...همچنان افزایش می یابد.
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ تير ۱۴۰۲
متاسفانه بیشترین مصرف برق در نهاد و ارگان های دولتی و حکومتی رخ میده
۲۴ ساعته کولر روشن.لوستر و لامپ و روشنایی و اب و گاز روشن .
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۲
اقتصاد مریض همینه دیگه
نه تنها نیروگاه های جدید ساخته نشده بلکه حتی قبلی ها هم به دلیل فرسودگی از رده خارج شدند و این چرخه معیوب چندین ساله ادامه پیدا میکنه و احتمالا خواهد کرد
غفار
۲۰:۱۱ ۲۱ تير ۱۴۰۲
خوب گرونش کنیداین لعنتی رو ""
گرونش کنیدگناه داره ""
اصرافه اصراف ""
غفار
۲۰:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۲
" الله اکبر "
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۱ تير ۱۴۰۲
ما که هرروز قطعی آب و برق داریم
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
خوب معلومه رکورد شکسته میشه، جمعیت کشور در حال افزایش هست.
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۲
لااقل اینم بنویسید که رکورد تورم و نان در استان فارس هم شکست و قیمت نان لواش بی کیفیت از ۴۵۰ به ۶۵۰ رسید نان بر بری از ۱۲۵۰ به ۱۷۰۰رسید و نان سنگک از ۲۰۰ تومان به ۲۷۰۰ رسید گلم جان کاکا خودمی اگر نشر بدی
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۲
وزیر محترم نیرو، با توجه به اقزایش جمعیت ایران و ازدواج ها پس انتظار دارید مانند سال قبلی برق مصرف شود شما باید تولید را مطابق با افزایش جمعیت و ساخت و ساز منازل افزایش دهید. لطفا این جمله را دیگه بیان نکنید.