سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمه سلامت پنج میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای آبان پارسال و راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص، بیمه سلامت پنج میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص این استان پرداخت کرده است.

محسن عزیزی سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: خرداد ماه امسال ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۸۰ پرونده بیماران خاص و صعب العلاج کهگیلویه و بویراحمد که از سال ۱۴۰۱ پذیرش شده بود صدور حواله شده و به امورمالی جهت پرداخت ارسال شده است.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای عدالت در سلامت تصریح کرد: بیماران خاص با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از حمایت های این صندوق بهره مند می شوند.

عزیزی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت هزار و۲۰۰ نفر بیماران خاص در استان شناسایی و نشاندار شدند و زیرپوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هزینه درمان این بیماران درمراکز دولتی تا بیش از ۹۰ درصد هزینه های دارویی و در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدماتی که مرتبط با بیماریشان همچون شیمی درمانی رادیو تراپی و اسکن های خاص و آزمایشات پذیرش می شود.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می کنند و دچار بیماری های وابسته به دیابت هستند نیز سال آینده برای حمایت بیشتر نشاندار می شوند.

عزیزی گفت:در سوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و صعب العلاج در کشور رونمایی شد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان معادل حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده های ایثارگران)، دفترچه های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.