سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از چندین طرح آبی در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از بهره برداری از چندین طرح آبی در استان یزد همزمان با هفته دولت خبر داد.

جوادیان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در نشست مشترک با استاندار یزد گفت: طرح‌های مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد، خط سبز آبرسان، انتقال پساب به مجتمع سرب و روی مهدی آباد و سد هرات به‌عنوان طرح‌های آبی قابل بهره‌برداری استان یزد در هفته دولت است.

او از کمبود منابع آبی به عنوان یکی از چالش‌های اساسی استان یزد از قدیم الایام تاکنون نام برد و اظهار کرد: بر این اساس با پیگیری‌ها و رهنمود‌های استاندار یزد اقدامات اولیه اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد به پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از طرح مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد کمک زیادی به تامین و مدیریت آب به خصوص در شهر یزد و برخی شهرستان‌های دیگر استان می‌کند.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح خط سبز آبرسان به بازتخصیص بیشتر و بهره‌وری بالاتر در استان منجر می‌شود، تصریح کرد: به‌واسطه اجرای این طرح، آب کیفی در اختیار صنایع را به بخش آب شرب اختصاص داده و در مقابل آب غیر کیفی و غیرمتعارف را در اختیار صنایع قرار می‌دهیم.

او در ادامه به طرح‌های در حوزه انرژی شرکت آب منطقه‌ای یزد اشاره کرد و گفت: تامین انرژی پاک از آب انتقالی سبب شد تا وزارت نیرو رتبه اول بهره‌وری در حوزه آب را به استان یزد اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از طرح انتقال پساب به مجتمع سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین طرح انتقال پساب در کشور نام برد و افزود: علاوه بر افتتاح این پروژه در هفته دولت، سد هرات به عنوان اولین سد استان و تامین‌کننده آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت منطقه خوانسار و هرات نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.