سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالی ماندن یک واحد مسکونی هم به بازار ضربه می زند

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: خالی ماندن یک واحد خالی که در سامانه املاک واسکان ثبت نشده و یا اجاره نرفته است هم می تواند به بازار مسکن ضربه وارد کند.

آقای ابوالفضل نوروزی گفت:برای اولین بار شناسایی سیستماتیک خانه‌های خالی انجام شد و این اقدام با  رویکرد تنظیم گری  توسط دولت بعد از ۵۰ سال اجرایی شد.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی،  این مالیات درآمدی نیست و نقش تنظیم گری دارد و این طرح را دولت‌ها مطرح کرده اند که نقش جریمه‌ای برای افراد دارد و متقاضیانی که اقدام به ثبت واحد‌های مسکونی خود نکنند، مشمول جریمه می‌شوند.

او می‌گوید: تا به امروز ۵۷۰ هزار ملک شناسایی شده و به  متقاضیان زمان داده شده است که یا واحد خود را اجاره دهند و یا در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.  

نوروزی گفت:  در حال حاضر دانه درشت‌ها شناسایی و مالیات ستانی از آن‌ها انجام شده است و در ابتدا افرادی که ۱۰۰ خانه خالی، ۵۰ خانه خالی و افرادی که حتی یک خانه دارند هم در شرف شناسایی هستند.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: باید تمامی این واحد‌ها به بازار مسکن عرضه شوند و حتی نباید یک خانه هم خالی بماند چراکه این واحد‌ها به بازار مسکن ضربه وارد می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.