سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراگیر شدن بی اعتنایی شناگران به هشدار‌های ناجیان غریق + فیلم

توجه نکردن مسافران به هشدار‌های ناجیان غریق در خصوص پیشروی نکردن به قسمت عمیق دریا فراگیر و نگران کننده شده است.

 یکی از مهمترین عواملی که موجب غرق در دریا می‌شود، توجه نکردن شناگران به هشدار‌های ناجیان غریق مستقر در سواحل است، ناجیان غریق مستقر در سواحل به علت آشنایی به فن شنا، امداد و نجات و همچنین آگاهی نسبت به وضعیت ساحل و دریا در منطقه تحت نظر خود بعنوان فردی باتجربه و حافظ جان شناگران و دلیل آرامش خانواده‌ها در سواحل به شمار می‌رود، اما متاسفانه ناآگاهی مسافران به خطرات موجود در دریا آنان را به کام مرگ می‌کشاند.

در فیلمی که روابط عمومی هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان فریدونکنار منتشر کرده است مشاهده می‌شود که برخی ناجیان به دلیل بی توجهی شناگران به هشدار‌ها مجبور به استفاده از بلندگو یا ورود به دریا برای خروج شناگران از دریا هستند.

متاسفانه بی توجهی به هشدار‌های منجیان غریق توسط شناگران که به حالت فراگیر تبدیل شده است، انرژی قابل توجهی از ناجی می‌گیرد که ممکن است در زمان حادثه نتواند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

بر اساس این گزارش ناجیان غریق شهرستان فریدونکنار تاکنون ۱۵ مسافر را از غرق شدن در دریا نجات دادند که بیشتر آنان بدون توجه به هشدار‌ها در دریا پیشروی کرده و دچار خطر شدند.

در آمار نجات یافته‌ها اسامی چهار کودک زیر ده سال دیده می‌شود که می‌توانست در غرق شدن این کودکان به فاجع‌های غیرقابل جبران برای خانواده‌ها تبدیل شود، اما منجیان غریق با جان و دل به دریا زدن و جان خود را به خطر انداخته تا جان آنان را نجات دهند.

هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان فریدونکنار از همه کسانی که برای شنا به آب‌های ساحلی مازندران مراجعه می‌کنند خواست تا هشدار‌های منجیان غریق مستقر در سواحل را جدی بگیرند و همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.