سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستان شهر خلاق خوراک کرمانشاه به کجا رسید؟

مدیر پروژه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه گفت : پارسال بودجه‌ای برای شهر خلاق خوراک نداشتیم و عملا کار‌های زیادی انجام نشد اما امسال با بودجه در نظر گرفته شده کار‌هایی در دست اقدام است .

احسان احمدی نصر مدیر پروژه جهانشهر خلاق خوراک و غذا کرمانشاه گفت : سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰ شمسی) بود که نام کرمانشاه در فهرست شهر‌های خلاق خوراک قرار گرفت و توانسیم در جمع ۵۰ شهر خلاق خوراک جهان قرار گیریم.

وی گفت: وجود ۱۲۸ نوع نان، غذا و شیرینی تنوع بالایی به خوراکی‌های کرمانشاهی داده که بخش عمده آن را مدیون طبیعت چهار فصل استان و خلاقیت بی‌نظیر بانوان کرمانشاهی در خلق خوراکی‌های خوشمزه از این مواهب خدادادی هستیم.

احمدی نصر افزود: از مجموع این ۱۲۸ نوع خوراکی ۴۰ مورد آن ثبت ملی شده و ۶۰ پرونده دیگر هم در این زمینه آماده شده که زمینه ثبت ملی آن فراهم شود.

وی ادامه داد: این تنوع بالا موجب ثبت‌نام کرمانشاه در فهرست شهر‌های خلاق خوراک شد و تیرماه سال گذشته "پلاک کوبی" شهر خلاق خوراک نیز با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو صورت گرفت تا کرمانشاه رسما وارد کارزار شهر‌های خلاق خوراک جهان شود.

احمدی نصر ادامه داد: با توجه به اینکه پلاک کوبی در تیرماه سال گذشته صورت گرفت، متاسفانه نتوانستیم در شهرداری بودجه‌ای به آن اختصاص دهیم، چرا که بودجه سال گذشته، زمستان ۱۴۰۰ بسته شده بود و اعتباری نداشتیم که بخواهیم برنامه‌های شهر خلاق خوراک را بصورت جدی‌تری پیش ببریم، اما با این وجود بیکار ننشستیم و بحث‌های تبلیغاتی و شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را در این زمینه دنبال کردیم.

وی گفت: سال گذشته در مجموع در بیش از ۱۰ نمایشگاه ملی و بین‌المللی شرکت کرده و به معرفی خوراکی‌های کرمانشاهی پرداختیم و طی این مدت نیز اطلس خوراک کرمانشاه را تدوین کرده‌ایم که در آن تمام خوراک‌های کرمانشاهی معرفی شده و در حال اخذ مجوز آن از وزارت ارشاد هستیم تا بتوانیم آن را به چاپ برسانیم .

برچسب ها: شورای شهر ، شهر خلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.