سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش ‌از ۱۳۰ هزار قطعه طیور بومی سیستان و بلوچستان علیه نیوکاسل واکسینه شد

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان از ۲۰ خردادماه آغاز و بیش از ۱۳۰ هزار قطعه علیه این بیماری واکسینه شده است.

 محمدکریم پورمند ظهارکرد: اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل یک برنامه مهم و تاثیرگذار سازمان دامپزشکی کشور است که علاوه‌بر جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری به مرغداری‌های صنعتی، ارتقا ضریب بهداشت عمومی و امنیت غذایی، از طریق پیشگیری از بروز بیماری در طیور روستایی نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانوار روستایی و ایجاد انگیزه در مردم ساکن روستا دارد.

وی افزود: بروز و انتشار بیماری در بین طیور بومی و صنعتی علاوه بر تهدید سلامت جامعه انسانی سبب بروز خسارات گسترده اقتصادی برای مرغداران خواهد شد از این رو برای پیشگیری از خسارت و تضمین سلامت، مراقبت و پایش مستمر بیماری‌ها بسیار ضروری است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم دامپزشکی سیستان و بلوچستان از مردم استان خواست که همکاری لازم را با تیم‌های واکسیناسیون داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی طیور است که می‌تواند ضمن ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی، خسارات اقتصادی سنگین را در واحدهای پرورشی طیور گوشتی و تخمگذار ایجاد کند.

پورمند ادامه داد: مهمترین راه پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی، رعایت اصول بهداشت و امنیت زیستی همچنین اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب علیه بیماری‌هاست.

برچسب ها: دام و طیور ، واکسن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.