سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین کشتی‌های جنگی و جت‌های خود را به نزدیکی تایوان فرستاد

گزارش‌ها حاکی از آن است که پکن چندین هواپیما و کشتی جنگی را به نزدیکی مرز دریایی با تایوان فرستاده و ۴ هواپیما نیز از خط میانی عبور کرده‌اند.

رسانه‌ها می‌گویند ارتش چین از اوایل امروز (شنبه) ۱۳ هواپیما و ۶ کشتی را به حریم هوایی و آب‌های اطراف تایوان فرستاده است.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد اوضاع را از هوا و دریا رصد می‌کند و سامانه‌های موشکی زمینی آماده پاسخگویی هستند. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که چهار هواپیمای چینی شامل دو جنگنده SU-۳۰، یک هواپیمای شناسایی BZK-۰۰۵ و یک هواپیمای جنگی Y-۸ از خط میانی در تنگه تایوان عبور کردند که به عنوان مرز بین طرفین در نظر گرفته می‌شود. 

گفتنی است، این اقدام چین در میانه سفر جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به پکن صورت می‌گیرد. حمایت آمریکا از استقلال تایوان مدت‌هاست که یکی از عوامل تنش‌زا در روابط بین دو کشور بوده است. تایوان در بحبوحه جنگ داخلی در سال ۱۹۴۹ از چین جدا شد و اعلام استقلال کرد. با این حال، پکن می‌گوید تایوان همچنان بخشی از خاک چین است.

پکن در آخرین انتقاد خود از عملکرد تحریک‌آمیز آمریکا گفته است که واشنگتن با فروش آخرین تجهیزات نظامی خود به جزیره تایوان به ارزش ۴۴۰.۲ میلیون دلار این جزیره را به یک بشکه باروت تبدیل کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.