سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت انگلیس با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین

نخست وزیر انگلیس در واکنش به تصمیم جدید آمریکا اعلام کرد کشورش عضوی از معاهده‌ای است که تولید یا استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را منع می‌کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز شنبه پس از اینکه آمریکا اعلام کرد در حال برنامه ریزی برای تامین مهمات خوشه ای به اوکراین است، گفت که انگلیس کنوانسیونی را امضا کرده است که تولید یا استفاده از مهمات خوشه‌ای را ممنوع می‌کند و بنابراین استفاده از آن‌ها را از سوی اوکراین منع می‌کند.

به گزارش رویترز، سوناک به خبرنگاران گفت: ما به سهم خود به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

پیش از این مشاور امنیت ملی آمریکا با این ادعا که واشنگتن خطر بمب‌های خوشه‌ای برای غیرنظامیان را درک می‌کند، گفته بود که آمریکا به اوکراین بمب خوشه‌ای خواهد داد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفته است که تصمیم واشنگتن برای تجهیز اوکراین به مهمات خوشه ای، بیانگر ناامیدی آمریکاست.

او هشدار داد آمریکا با این اقدام خود، بشریت را به سمت جنگ جهانی جدید پیش می‌برد.

تلویزیون الجزیره انگلیسی در بروکسل مقر ناتو درباره واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین اعلام کرد وزیر خارجه آلمان گفته است با ارسال هرگونه بمب خوشه‌ای به اوکراین مخالف است. این مسئله برای ناتو مسئله سختی است، زیرا اگر به سی و یک عضو ناتو نگاهی داشته باشید می‌بیند که حدود دو سوم آن‌ها عضو معاهده منع استفاده از مهمات خوشه‌ای هستند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.