سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش لحظه‌ای نیروگاه‌های برق در استان سمنان

سامانه جامع مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان سمنان راه‌اندازی شد.

 با حضور معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای سمنان، تعدادی از مدیران و کارشناسان برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، نمایندگان شرکت‌های تابان انرژی پاسارگاد دامغان و شرکت پویا انرژی سمنان، جلسه سامانه جامع مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای نیروگاه تجدیدپذیر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد .

مجید حافظی، مدیرعامل شرکت فناور همراه هوشمند افق با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها شناسایی سریع و به‌موقع مشکلات سایت نیروگاهی و رفع آن، گزارش‌گیری از عملکرد نیروگاه و ارائه اطلاعات جمع‌آوری‌شده به‌صورت آنلاین با هدف افزایش تولید نیروگاه‌هاست، اظهار کرد: این شرکت با تکیه بر ارزش تحلیل داده، توانسته برای نخستین بار سامانه جامع مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای نیروگاه تجدیدپذیر را در چند نیروگاه معتبر راه‌اندازی کند.

حافظی ایجاد داشبوردی از نمای کلی سیستم شامل مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اطلاعات، نمایش گرافیکی وضع بهره‌برداری از تجهیزات نیروگاه به‌صورت مجزا و به‌صورت کلی، ذخیره اطلاعات لحظه‌ای امکان استخراج اطلاعات در فایل اکسل، ثبت اطلاعات دقیق هواشناسی به‌صورت لحظه‌ای با امکان گزارش‌گیری، ارسال پیامک به‌صورت لحظه‌ای به اپراتور در صورت شناسایی خطاهای اصلی در سیستم و.... را از مزایای این سامانه برشمرد.

در ادامه این جلسه، پیشنهادهایی به‌منظور گسترش نرم‌افزار فوق برای نیروگاه‌های تولید پراکنده (DG) ارائه و مقرر شد تا بعد از اعلام آمادگی شرکت‌ها برای نیروگاه تجدیدپذیر در استان مورداستفاده قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.