سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوئد به دنبال ممنوعیت هتک حرمت به قرآن است

در میانه بن‌بست عضویت در ناتو، سوئد اکنون به دنبال آن است که با بازنگری در قوانین خود، اهانت به مقدسات را ممنوع اعلام کند.

گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد می‌گوید دولت این کشور در حال بررسی این موضوع است که آیا می‌تواند هتک حرمت به قرآن کریم یا کتاب‌های متعلق به سایر ادیان را غیر قانونی اعلام کند یا خیر.

به گزارش رویترز، وزیر دادگستری سوئد گفت: «می‌توانیم ببینیم که قرآن سوزی هفته گذشته، امنیت داخلی ما را تهدید کرده است. اکنون ما باید از خود بپرسیم که آیا دستور فعلی [مجوز صادر کردن برای چنین اقداماتی] مناسب است یا باید در آن تجدید نظر کرد».

گفتنی است، هفته گذشته پلیس سوئد برای تعدادی از افراد که قصد هتک حرمت به قرآن را داشتند، مجوز تجمع صادر کرد. در میانه تجمع این افراد مقابل مسجد اصلی استکهلم، فردی که از عراق به سوئد مهاجرت کرده بود، صفحاتی از قرآن کریم را سوزاند. این حادثه خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و همچنین روند پیوستن سوئد به ناتو را با مشکل مواجه کرد. مقامات ترکیه اکنون می‌گویند سوئد به خاطر «اقدامات تحریک‌آمیز» خود ممکن است هرگز نتواند موافقت ترکیه را کسب کرده و عضو ناتو شود.

پس از حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند سیاست بی طرفی چند دهه‌ای خود را شکستند و سال گذشته درخواست پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را ارائه کردند. فنلاند در ماه آوریل سی و یکمین عضو ناتو شد، اما با مخالفت ترکیه، سوئد تا کنون نتوانسته به عضویت این ائتلاف درآید. شایان ذکر است که سوئد برای عضویت در ناتو به رای مثبت همه اعضا از جمله ترکیه نیاز دارد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.