سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای هوای قزوین به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: دمای هوای استان از بعدازظهر فردا /شنبه/ افزایش یافته تا جایی که بیشتر مناطق دمایی بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر را احساس می‌کنند.

مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، امروز و فردا وزش باد‌های شرقی و جنوب شرقی در سطح استان پیش بینی شده تا جایی که در پاره‌ای از مناطق خیزش گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه هفته جاری افزایش محسوس دما در سطح استان پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: افزایش دما باعث خواهد شد تا در بیشتر مناطق و شهر‌های استان قزوین دما به مرز ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشتر از آن هم برسد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: به شهروندان قزوینی توصیه می‌شود تا طی این مدت از تردد‌های غیرضروری، به ویژه در ساعات گرم روز خودداری کنند و در مصرف آب و برق نیز مدیریت لازم را به انجام برسانند.

آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۵ و بویین زهرا با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۶ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.