سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد جدی با تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز در استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برخورد جدی با تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز در این استان خبر داد.

کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان  اظهار کرد: این جلسه در راستای هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای برخورد قاطع با اقامتگاه‌های بوم‌گردی بدون مجوز و تورهای گردشگری غیرمجاز برگزار شد.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با واحدهای اقامتی و تورهای گردشگری غیرمجاز به‌شدت برخورد می‌کند؛ زیرا اجرا نکردن برخی از دستورالعمل‌ها از سوی این واحدها موجب بروز ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اولویت واحدهای اقامتی بوم‌گردی فراهم کردن بهترین شرایط برای اسکان مسافران و تأمین امنیت آنان است؛ اما برخی از افراد ساکن در واحدهای غیرمجاز با پوشش نامناسب در محیط روستاها، سبب نگاه منفی اهالی روستا به حضور گردشگران و فعالیت واحدهای بوم‌گردی مجاز می‌شود.

کرم‌زاده در زمینه تورهای غیرمجاز گردشگری و نحوه فعالیت آنها در فضای مجازی افزود: ضمن شناسایی افراد سودجو در فضای مجازی و معرفی آن‌ها به اداره نظارت بر اماکن عمومی، نیروی انتظامی از فعالیت آنها و برگزاری هرگونه تور غیرمجاز ممانعت به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: هرگونه تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.