سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد تولیدی خانه‌سازی مشهد به آستان قدس رضوی واگذار شد

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارخانه خانه‌سازی با قیمت کارشناسی به آستان قدس رضوی واگذار شد و در قبال آن زمین مناسبی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن به دست آمد.

حجت الاسلام موسی فتوحی رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مخالفت سازمان بازرسی در سال‌های گذشته نسبت به واگذاری و فروش واحد تولیدی خانه سازی به عنوان اموال مازاد گفت: با این که مصوبه‌ای نیز برای این کار اخذ شده بود، ولی سازمان بازرسی مخالفت خود را در این خصوص اظهار کرد تا با توجه به شرایط و امکانات موجود در این کارخانه، قابلیت بهره برداری از آن برای ساخت خانه در استان خراسان رضوی ادامه یابد.

او افزود: در حال حاضر اولویت اصلی خراسان رضوی، موضوع نهضت ملی مسکن است که یکی از نیاز‌های اولویت دار استان و مردم به شمار می‌رود.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که در مدت چهار سال باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان رضوی ساخته و به مردم واگذار شود ادامه داد: بیشترین نیاز برای فعال شدن طرح نهضت ملی مسکن موضوع تامین زمین مناسب است و متاسفانه در شهر مشهد، زمینی برای واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن وجود نداشت که با این تهاتر و معاوضه گشایشی در این موضوع حادث شد.

فتوحی بیان کرد: از سوی دیگر استفاده از زمین‌های کشاورزی درجه اول و دوم حاشیه شهر مشهد و تبدیل کاربری آن‌ها به مسکونی ممنوع است و این در حالی است که آستان قدس رضوی، زمین مناسبی برای ساخت مسکن در منطقه سیدی در اختیار داشت که برای تامین هزینه آن باید اقدامی صورت می‌گرفت و بر همین اساس توافق شد تا بر اساس قیمت کارشناسی این زمین با واحد تولیدی خانه سازی تهاتر شود.

او تصریح کرد: با انجام این کار، ۱۱۵ هکتار زمین برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن به دست آمد و امیدواریم با این اقدام شاهد گره گشایی از یکی از نیاز‌های اصلی مردم در شهر مشهد باشیم.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: این اراده باقی است تا زمین دیگری برای استفاده از پارک علم و فناوری در نقطه دیگری تامین شود تا مشکل شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص هم برطرف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.