سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کنگره پژوهشی و فناوری تا دو ماه آینده

دبیر کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد: کنگره پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی در شهریور برگزار می‌شود.

نیما رضایی، دبیر کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد: بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی با محوریت تله مدیسین و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و آینده پژوهی سلامت، پزشکی شخصی سازی شده، ژنتیک انسانی و رویکرد‌های نوین درمانی و طراحی و ساخت واکسن و دارو‌های جدید ۲۷ و ۲۹ شهریور سال جاری برگزار خواهد شد.

نیما رضایی دبیر کمیته کشوری تحقیقات و فناوری  دانشجویی وزارت بهداشت، با بیان این مطلب به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و سپس رئوس برنامه‌های جاری کمیته را ارائه کرد و افزود: علاوه بر اینکه تمامی روند‌هایی که تاکنون در کمیته‌های تحقیقات و فناوری برقرار شده است تداوم خواهد یافت، ایجاد شبکه همکاری بین کمیته ای، کیفی سازی اعتبار سنجی کمیته ها، ارائه مدل توسعه مهارت‌های پژوهشی و نوآوری و فناوری دانشجویی، مدارس و تور‌های پژوهشی و فناوری در برنامه سال جاری کمیته قرار دارد.

وی عنوان کرد: ایجاد شبکه همکاری میان کمیته تحقیقات و فناری دانشجویی در برنامه قرار گرفته است، همه بخش‌های مختلف در دانشگاه‌ها در مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان همه با یکدیگر شبکه شدند تا همه امکانات در جهت تحقق اهداف یکسان به کار گرفته شود.

دبیر کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، افزود: ادامه روند کیفی سازی اعتبارسنجی کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی عملیاتی سازی شده است اگر کمیته‌ها امتیاز بالای ۹۰ دریافت کنند پنج ستاره را می‌توانند کسب کنند. این فرآیندی است که باعث میشود کمیته‌ها با خودشان و بهبود عملکردشان رقابت کنند نه اینکه با یکدیگر رقابت کنند.

او در خصوص برگزاری مدارس و تور‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد: تجربه نشان داده است که برگزاری این رویداد‌ها برای دانشجویان بسیار انگیزه بخش است و تاثیرات بسیاری در بسترسازی و آماده سازی دانشجویان بر جای می‌گذارد.

رضایی گفت: در سال‌های گذشته روند تولید مقالات علمی با افلیشین کمیته تحقیقات دانشجویی روند رشد را نشان می‌دهد.

برچسب ها: پژوهش ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.