سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سازی ۱۲۳ هزار تن گندم در قزوین

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی قزوین گفت: ۱۲۳ هزار تن گندم در استان از کشاورزان در طرح خرید تضمینی دریافت و در سیلو‌های استان ذخیره سازی شد.

عباس رحمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی قزوین گفت: گندم‌های یاد شده در یک سیلوی دولتی (تاکستان) و سیلو‌های بخش خصوصی و کارخانجات آرد در مناطق مختلف استان قزوین ذخیره سازی و انبار شده است.

این مسوول همچنین گفت: میزان مصرف سالیانه گندم در قزوین حدود ۱۲۰ هزار تن در سال است که با توجه به اینکه کار برداشت این محصول و تحویل آن ادامه دارد، مانند سال گذشته شاهد ذخیره سازی گندم بیش از نیاز سالانه مردم استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم همچنان با استقبال خوب کشاورزان استان برای تحویل این محصول استراتژیک مواجه باشیم.

رحمانی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان قزوین با معرفی اسناد و مدارک محموله‌های دریافتی و ذخیره سازی شده پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین، گفت: این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ و در روز‌های تعطیل آماده دریافت محصول کشاورزان هستند.

 سطح زیر کشت گندم دیم در مزارع استان قزوین طی سال زراعی جاری ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ هکتار و گندم آبی نیز ۴۹ هزار و ۷۰۱ هکتار است.

پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی یادآور شد: قیمت هرکیلو گندم در طرح خرید تضمینی امسال از سوی دولت ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.