سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش نکوداشت دهیاران بویراحمد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت:همایش نکوداشت روز دهیار بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شهرام مهدوی مطلق با اشاره به تأثیرگذاری جریان دهیار و دهیاری‌ها در یک جامعه گفت: دهیار برآیند عصاره انتخاب یک روستا است، پیشرفت روستا ناظر بر مشارکت روستاییان است و پیگیری‌های مستمر یک دهیار می‌تواند یک روستا را به روستای نمونه تبدیل کند.
 
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت:دهیاران حاصل انتخاب درست منتخبان مردم در شوراهای اسلامی در روستاها هستند که آنچه در روستاها انجام می شود ماحصل تلاش دهیاران و همراهی اعضای شورای روستا با هماهنگی بخشداران است.
 
وی بر ارتباط مستمر دهیاران با دستگاه‌های دولتی و مطالبه گری در راستای توسعه روستا تاکید کرد و ادامه داد: دهیاران با پرهیز از چالش‌ها و فرصت سوزی و با مسئولیت پذیری و استفاده از همه توان خود و ظرفیت‌های موجود تلاش کنند تا مسیر توسعه و پیشرفت روستاها هموار شود.
 
تنش آبی در برخی از روستا‌های بخش مرکزی بویراحمد
 
علی اکبری تبار بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه جمعیت بالایی به یاسوج مهاجرت کرده اند، می‌طلبد که زیرساخت‌هایی را آماده داشته باشیم.
 
اکبری تبار به نبود برخی زیر ساخت ها و کمبود سرانه ها از جمله سرانه‌های ورزشی، خدماتی و رفاهی در بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: باید هر چند سال یک بار در طرح هادی روستا‌ها بازنگری‌هایی انجام شود.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح هادی یکی از دغدغه‌های ما است، برخی از روستا‌های بخش مرکزی طرح هادی ندارند و انتظار داریم طرح هادی برای این روستا‌ها در نظر گرفته شود.
 
بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد گفت: برخی روستا‌ها از جمله روستای "سروک"، "موردراز"، "نره گاه"، "شهرک ولایت" دچار تنش آبی هستند که انتظار می رود این مشکل پیگیری و رفع شود.
 
وی به توجه به الحاق برخی مناطق حاشیه شهر به یاسوج از جمله سرآبتاوه"، "سروک"، "چنارستان"، "مهریان" و "تلخسرو" افزود: باید در زمینه جذب اعتبارات افزایش جمعیت در این مناطق در نظر گرفته شود.
 
اکبری تبار همچنین رفع مشکلات مناطق روستا‌هایی مثل "مادوان"، "شهرک ولایت" و "گوشه" از جمله آسفالت، جدول‌گذاری و روشنایی معابر را از جمله مطالبات مردم عنوان کرد و از فرماندار و دیگر مسئولان خواست چاره اندیشی شود.
 
بخشدار مرکزی بویراحمد ادامه داد: بیش از سه هزار و ۸۷۶ متر مربع جدول‌گذاری، بیش از ۱۹۷ هزار و ۵۲۴ متر مربع مخلوط‌ریزی، زیرسازی و تسطیح معابر و۱۲۲ هزار متر مربع آسفالت معابر با همکاری بنیاد مسکن انجام شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.