سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن نگرانی متقاضیان مسکن را برطرف کرد

همزمان با کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد زمینه ساز تسریع روند ساخت و بهبود بازار مسکن می شود.

  طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی کشور به شمار می رود که از ۴۰۰ میلیون تومان حدود دو ماه گذشته با تصویب شورای پول و اعتبار به ۵۵۰ میلیون تومان  در تمامی شهرهای بزرگ و کوچک افزایش یافته است؛ بنابراین میزان اقساط این تسهیلات خود یکی از مشکلات برای متقاضیان بود که روز گذشته در شورای پول و اعتبار نرخ این تسهیلات از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

با کاهش  نرخ  سود  این تسهیلات میزان اقساط آن هم کاهش  یافت. به طوریکه با در نظر گرفتن اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت ۲۰ ساله است، با کاهش ۵ درصدی نرخ سود، در روش بازپرداخت پلکانی، متقاضیان باید در سال اول ماهانه حدود ۷ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

 این اقساط در سال پنجم به ۸ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان و در سال دهم به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. 

 در سال پانزدهم بازپرداخت وام، اقساط ماهانه ۱۱ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان و در نهایت در سال بیستم اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن ۱۲ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان خواهد بود.

براساس این گزارش پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه ای که باید دولت برای افزایش تولید مسکن در دستور کار خود قرار دهند چراکه تنها راهکار برای گره گشایی و ایجاد رونق در بازار مسکن پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن است.

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
۱۳:۰۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سود بانکی 10% ، سود تسهیلات مسکن ملی 18%
آفرین براین منطق وعدالت .