سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واقعه غدیرخم ابلاغ رسالت الهی مبتنی بر عقلانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: واقعه غدیر خم اوج ابلاغ عقلانیت، اکمال دین و اتمام رسالت حضرت رسول اکرم (ص) است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: واقعه غدیر خم تجلی عقلانیت توحید و سپردن سرنوشت بشریت بعد از پیامبر اکرم (ص) به عاقل‌ترین انسان از سوی خداوند است.

او غدیر خم را جشن بزرگ ولایت پذیری حضرت علی (ع) عنوان کرد و می گوید: غدیر خم از ابعاد مختلف اعم از محبت و ارتباط قلبی با حضرت علی (ع)، معرفت و شناخت امامت، و اطاعت از زعامت و رهبری حضرت علی بعد از پیامبر (ص) باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بر ضرورت الگوگیری از سیره و منض حضرت علی (ع) در حاکمیت سیاسی جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت علی (ع) الگوی تقوی و پرهیزکاری است و این خصیصه زمینه‌ای برای برقراری عدالت در جامعه است.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه امام معصوم در کلام حضرت زهرا (س) همانند کعبه بوده و مردم باید در اطاعت از ولی و رهبر خود همواره مطیع امرش بوده و هرگز تنهایش نگذارند، می گوید: برای برقراری امنیت در جامعه باید بر اساس همان رسالت حضرت علی (ع) و ضوابط اجتماعی آن‌حضرت در حکومت‌داری و اداره جامعه، رفتار کرد.

به گفته او، ولایت الهی اولین ولایت در جامعه اسلامی و در ادامه ولایت پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) و در عصر غیبت حضرت ولیعصر (عج) ولایت ولی فقیه برای رهبری و حاکمیت اسلامی را بر عهده دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به ویژگی شاخص ولی و سرپرست جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر و زعیم جامعه کسی است که با آراسته بودن به علم، تقوا، عدالت، بصیرت و آگاهی به زمان، به معرفت افزایی در جامعه بپردازد.

حجت الاسلام جعفرزاده به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در رسیدن به عدالت گفت: حرکت انقلاب اسلامی به سمت تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) و مسئله ظهور با فراز و نشیب‌های متعددی همراه است که حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب را سهولت می‌بخشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.