سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز تا پایان امسال افتتاح می‌شود

مدیرکل صمت لرستان در خصوص کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز، گفت: این واحد جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تامین ارز ۵ میلیون دلاری آن انجام شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

 بهمن جعفری مدیرکل صمت لرستان در خصوص کارخانه شن و ماسه خاوه توضیح داد: این کارخانه به دلیل وجود معارضان محلی مسایل و مشکلاتی داشت که با دادستان رایزنی و صحبت شد.

او بیان کرد: مقرر شد که موضوع در شورای تامین مطرح شود، همچنین هفته آینده جلسه‌ای در راستای احیا این طرح برگزار کنیم.

مدیرکل صمت لرستان در خصوص آلودگی سیمان دورود نیز گفت: این واحد با گذشت چند دهه فعالیت دارای خطوط تولید فرسوده است، اورهال فیلتر‌ها شروع شده و قرار است تا پایان تیر ماه فیلتر کیسه‌ای و الکترو فیلتر انجام شود.

جعفری تاکید کرد: البته باید یک اقدام اساسی در راستای کاهش آلودگی سیمان دورود انجام شود.

او در خصوص کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز نیز گفت: این واحد جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری است که تامین ارز ۵ میلیون دلاری آن انجام شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به طرح سیمان خرم‌آباد گفت: این طرح با وجود اینکه مصوبه سفر است، اما مسایل حقوقی دارد و اکنون در اداره تسویه و ورشکستگی قوه قضاییه است.

او بیان کرد: در صورت تعیین تکلیف طرح، هلدینگ‌هایی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص کشف ماده معدنی مس در دلفان نیز توضیح داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی ادعایی مبنی بر کشف ماده معدنی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار، ما هم هماهنگی‌های لازم را برای اکتشافات توسط وی انجام دادیم.

مدیرکل صمت لرستان گفت:، اما تاکنون گزارشی عملیات اکتشاف ارایه نداده است که بینیم آیا واقعا معدن مسی وجود دارد یا خیر.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: سال گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸، ۵۰۰ میلیارد تومان بانک توسعه صادرات، ۸۰۰ میلیارد تومان از محل رونق تولید و ۲۴۳ از محل زنجیره تامین به واحد‌های صنعتی پرداخت شد.

جعفری با اشاره به اینکه ۲۰۰ معدن در لرستان وجود دارد که که ۱۴۰ واحد آن فعال است، گفت: ۱۳۰۰ واحد صنعتی در لرستان داریم که ۲۱۶ واحد آن تعطیل، ما بقی هم فعال و نیمه فعال هستند که بخشی از آن‌ها واحد‌ها سنگ بری هستند. 

او صادرات سال گذشته استان را ۲۹۴ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: عمده صادرات استان یعنی حدود ۷۹ درصد مواد پتروشیمی، ۱۲ درصد معدن و صنایع، پنج درصد کشاورزی بود.

به گفته مدیرکل صمت لرستان ۹۰ قلم کالا به ۲۹ کشور صادر شده است.

جعفری گفت: سال گذشته میزان صادرات استان نسبت به سال ۱۴۰۰ به دلیل توقف یک ماه پتروشیمی کاهش پیدا کرد.

او میزان واردات استان را، اما افزایشی عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از واردات ماشین آلات و تجهیزات بود که نشان دهنده سرمایه گذاری‌های جدید بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ح/ی
۰۹:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
چرا کسی پیگیر کارخانه سیمان خرم آباد نیست