سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد خواهر خواندگی یزد با هشت شهر از کشور‌های مختلف جهان

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد از برقراری قرارداد خواهرخواندگی با هفت شهر دیگر با شهر جهانی یزد خبر داد.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین‌الملل شورای اسلامی شهر یزد در نشست با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه نخستین خواهرخوانده شهر یزد یاسبرین مجارستان است، گفت: قرارداد خواهرخواندگی با هفت شهر دیگر به نام‌های پوتی گرجستان، خیوه ازبکستان، گیومری ارمنستان، لینتس اتریش، پینگ یائو چین، خجند تاجیکستان و براگا پرتغال  برقرار شده است.

او افزود: مقوله خواهرخواندگی شهر‌ها یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه ارتباط بین شهرها، چه درون کشور و چه در خارج از کشور، مطرح است و تاثیرات مهم و بزرگی در زمینه ارتباط و تعامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی دارد که نیاز به تبیین دستاورد‌های آن است.

محمد مهدی نیکو نژاد رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد نیز در این نشست از انعقاد تفاهم نامه همکاری شورای شهر با سازمان ثبت اسناد و املاک استان خبر داد و تصریح کرد: افرادی که زمین فاقد سند رسمی داشته و قصد ساخت و ساز آن را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه رسمی ثبت اسناد استان، گواهی موقت مالکیت رسمی را برای اجرای بخشی از فرآیند ساخت و ساز قانونی اخذ نمایند.

او با اشاره به اینکه بیش از سه هزارقطعه زمین در این شهر فاقد سند رسمی است در خصوص تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ثبت اسناد تأکید کرد: این مهم برای تصویب نهایی به مراجع حقوقی بالادستی ارسال شده و به محض تصویب و تأیید اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد همچنین دراین نشست گفت: با بهره برداری از اکو پارک به عنوان بزرگترین پارک کویری کشور در آینده نزدیک و افزایش ۸۰ هکتاری فضای سبز شهر یزد در چند سال اینده سرانه فضای سبز شهر یزد به نقطه مطلوبی برسد.

حیدری تصریح کرد: زیر ساخت‌های این طرح به صورت نسبی انجام شده است، یک لاین آن نیز آسفالت و لاین دوم نیز تا سه ماه آینده آسفالت خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.