سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رویداد گردشگری نقش نام در بنا‌های تاریخی اصفهان

رویداد گردشگری نقش نام با هدف بازدید از جاذبه‌های تاریخی اصفهان که نام مبارک علی (ع) در کتیبه‌ها و تزئینات آن‌ها نقش بسته، در حال برگزاری است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: هنرمندان اصفهانی در ادوار تاریخی گوناگون همواره تلاش کرده‌اند تا به کمک هنر، ارادت خود به امیرالمؤمنین (ع) را نشان دهند و از این‌رو، شاهد نقش بستن نام مبارک علی (ع) در کتیبه‌ها، خط‌نوشته‌ها و تزئینات جاذبه‌های تاریخی و مذهبی اصفهان اعم از مساجد، امامزاده‌ها و تکایا هستیم که به نوبه خود، جاذبه هنری و گردشگری ایجاد کرده است.


علیرضا مساح با بیان اینکه این رویداد تا ۱۶ تیر در اصفهان ادامه دارد افزود: در شهر اصفهان، تعداد این بنا‌های تاریخی که نام مبارک علی (ع) را درون خود جای داده باشند، فراوان است و برای رویداد «نقش نام» که با هدف بازدید از این اماکن برگزار می‌شود، سه بنای تاریخی شامل مسجد جامع عتیق، مسجد جامع عباسی (مسجد امام) و مسجد حکیم انتخاب شده‌اند که نام علی (ع) بیشتر از هر بنای دیگر، به اشکال بسیار متنوع در کتیبه‌ها و تزئینات آن‌ها نقش بسته است.


او گفت: شهروندان و علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد گردشگری «نقش نام» می‌توانند در پایگاه اینترنتی www.shahrvandticket.ir ثبت‌نام و بلیت این رویداد را خریداری کنند تا در نوبت‌های تعیین‌شده، بتوانند به بازدید از این اماکن بپردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.