سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقطع کاردانی حرفه‌ای سینما و فیلم سازی در قزوین راه اندازی می شود

به منظور راه اندازی مقطع کاردانی حرفه‌ای سینما و فیلم سازی با هدف ایجاد اشتغال در قزوین تفاهم نامه همکاری بین حوزه هنری قزوین و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی منعقد شد.

 امامقلی رئیس حوزه هنری استان گفت: تفاهم نامه در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص و متهد در عرصه هنر فیلم سازی است. دانشگاه جامعه علمی کاربردی با هدف آموزش و پژوهش در عرصه‌های مختلف تاسیس شده و توانمند سازی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
وی افزود: یکی از مسائل مهم در حوزه هنری آموزش هنرمند در دانشگاه است که این کار باعث می‌شود هنرمندان تحصیلات آکادمیک پیدا کنند و از بین دانشگاه‌ها دانشگاه علمی کاربردی و مرکز جهاد دانشگاهی پر شتاب‌تر به سمت دانشگاه نسل سوم شدن در حال حرکت است.
 
رییس حوزه هنری استان اظهار داشت: در صورت موفقیت در مقطع کاردانی سایر مقاطع را هم خواهیم داشت هدف این است برای ۵ رشته در این زمینه گسترش پیدا کند.
 
این مقام مسئول گفت: مدل و فضای آموزشی از طرف حوزه هنری بوده است و کار‌های دانشگاهی از طرف جهاد دانشگاهی خواهد بود.
 
تاسا سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قزوین هم گفت: هدفی که در علمی کاربردی دنبال می‌شود این است دانشگاه دید مدرک گرایی را به مهارت گرایی تغییر دهد دوره‌های آموزشی که در رشته ها‌ی مختلف ایجاد می‌شود مهارت گرایی است و وارد عرصه کسب و کار‌های اشتغال می‌شوند که جای توسعه بسیاری دارد و از ارزش افزوده‌ای که در حوزه هنری ایجاد می‌شود استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.