سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسیر تهران-شمال ۲ ساعت کوتاه می شود

مدیرکل امور مجريان آزادراه ها گفت: با بهره‌برداری از قطعه اول و باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران_شمال، مسیر ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

آقای محمود ملازینل گفت: با  بهره‌برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال ما شاهد کاهش ۵۰ دقیقه ای مسیر و ۵ کیلومتری طول مسیر خواهیم بود.

به گفته مديركل امور مجريان آزادراه ها، قطعه دوم آزاد راه تهران_ شمال  به طول ۲۲ كيلومتر دارای  بيشترين حجم تونل و پل در یک پروژه است به طوریکه ۸۶  درصد مسير از پل و تونلتشكيل شده است که اين موضوع نشان دهنده حجم سنگين عمليات اجرايی به همراه پيچيدگی های فنی در ساخت یک آزادراه است.

او تاکید کرد: با بهره‌برداری از قطعه یک و باند رفت قطعه دوم طول مسیر تهران تا شمال ۲ساعت و ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

ملازینل گفت: در این مسیر ۱۶ تونل به میزان ۱۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر و دارای ۹ پل به طول یک کیلومتر قرار دارد.

او گفت:  میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این مسیر ۵هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ارزش روز آن ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
مرتضی
۲۱:۵۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ای کاش یه همتی هم واسه جاده هراز کنن، همش ترافیکه، چند ساله که به کندی پیش میره کارهاش
***کورد ایلام سربلند دوران***
۱۶:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
چرا بعضیها دائماً با آبادانی کشور مخالف هستند . خوب ینگاه به مرگ و میر تهران شمال بکنید این همه تصادف اینها همه هموطن ما هستن لطفا نیمه پر لیوان رو نگاه کنید اینقدر موج منفی نفرستید . امروز تهران شمال فردا تهران جنوب بالاخره باید از یکجا کار رو شروع کرد و به پایان رساند .
مهدی
۰۱:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
یکی ازبهترین زیستگاههای البرز رو ازبین دارن میبرن جاده ای که همش پل وتونل باشه چه صفایی داره ?
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
هرکاری خوبه انجام بدین ولی نزدیک بشه
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
كلا از خونمون تا پلزنگوله میریم 1.5ساعت چطوری دوساعت و ده دقیقه کم میشه
با خبررفتنتون کولاک کردین
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
مسیرهای مهم و شاه راههای اقتصادی بخصوص شمال غرب به
به جنوب را به امان خدا سپردن چسبیدن به مسیرهای شمالی ، چهل و سه سال کارهای بیهوده و بودجه حرام کن
دنیا
۲۰:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
بگوالهام برات پول بفرسته شما که منابعتون صرف خودتون میشه وبه بیرون استان نمیره باهمون بسازید. تازه پولهای نفت وگاز مارو هم میفرستن شمال غرب. حرومتون باشه.
امیر
۲۲:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اینکه یک طرح نیمه تمام شود خیلی هم خوب چون دستش از روی گلوی بودجه کشور برداشته می شود و می توان بودجه راه به جای دیگر اختصاص داد ولی هر طرح زمانی ارزش واقعی دارد که در زمان مشخص تمام شود وگرنه هرسال باید بین پیمانکاران دست به دست شود به جا ی۱۰۰۰ تومان ۱۰۰ میلیون هزینه کرد امیدواریم از این پروژه چهل ساله درس عبرت گرفته شود
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
باسلام
آیا ارزش این همه هزینه را دارد؟
بایرام کپی اوغلی
۰۸:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
درود بر مهندسان ایرانی.
هرجا بر توان و تخصص داخلی اعتماد شد به نتیجه مطلوب رسیدیم.
فقط نگران عوارض ش هستیم.
اینجوری که دارن عوارض میگیرن به رفت و برگشت یه میلیون تومن ممکنه آب بخوره
شروین
۰۸:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
ما مردم قدردان و قدرشناس کارهای درست اساسی در راستای منافع ملی و میهنی هستیم لطفاً به مسائل مردم مظلوم اصیل نجیب صبور و وطن پرست سیستان و بلوچستان عزیز که اینروزها نیازمند توجهات بیشتر مسئولین هستن توجه کنید،بابت راه اندازی جاده محور تهران مازندران متشکر و قدردانیم
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۲
به سلامتی به تن درست اینجوریییییی تصادفم کمتر میشه به به چه جادییییییی ای کاش همه جاده هاییی ایران به همین بزرگی تمیزی بود اما خب هزینه خیلی داره خدا میدونه که این جاده تهران شمال چند میلیارد شده
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۴ تير ۱۴۰۲
از آن موقع که شهرک پردیس کلنگ زدن صحبت از اتصال مترو تهران به پردیس بود فاصله اش تا اتصال به متروتهران ۲۰ کیلومتر است
اما هنوز خبری نیست
اگر پردیس رونق بگیره قیمت واحد درتهران به نصف کاهش میابد
چرا اتصال گسترش مترو تا پردیس به تاخیر میندازن حالا دنبال معما بگردید چرا چرا؟؟؟؟؟؟
اگرگسترش میدادن بار ترافیک تا پردیس به صفر می رسد
از هدررفت سوخت جلوگیری میشود
مردم راحت تر رفت آمد میکردن
ساخت ساز و واحدهای خالی پر میشدند
گسترش پردیس یعنی شکست قیمتها درتهران
رفت آمد راحتی سفر مهمترین در کاهش آلودگی هوا و هدر رفت منابع ملیست متاسفانه چرا قصور میکنند جای سوال است
سینا
۱۹:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
چرا رفتی پردیس؟ تو که مشکل داری تو همون شهر خودت میموندی و در خواستهایی که داری واسه همونجا میدادی.
استان تهران رو باید خلوت کنن نه با مترو و تونل کشی جمعیتش رو زیادکنن
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
چقدر تو این پروژه بخور بخور شد
حالا خدا کنه مراقب محیط زیست هم باشید میلیونی نریزن تو جنگلها هرکی یک کیسه خاک ببره و درخت قطع کنه
میلاد
۰۳:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
شما رو به سر جدتون نسازیدش
جنگل هیرکانی داره نابود میشه. همش تبدیل شده به ویلا و مهمانسرا. ویران نکنید این محیط زیست رو.
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۳ تير ۱۴۰۲
کدوم جاده هراز یا چالوس داره کم میشه؟
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۲
یعنی ساعت 6صبح تهران ساعت ۹ صبح شمال
حمید
۰۵:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
شایدم زودتر. اگه خونتون نزدیک آزادراه باشه و ترافیک نباشه ۲ ساعته می شه رسید. ۶ صبح تهران، ۸ صبح شمال.
عبدالمجید سجادیان
۲۳:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
۲۷سال گرفتار ۱۶۰کلیومتر هستندهنوزهم ناتمام است . درعرض ۵سال بزرگ راه چین تا هند به طول ۲۰۰۰کلیومتر ساخته شد . باید خجالت کشید وخبرش هم منتشر نکنید.خیلی زشت است ۲۷سال گرفتار ۱۶۰کلیومتر باشید
sina
۰۸:۵۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
اگه بدونی تیم اولی که با تحقیق کم و ناقص تونل رو حفر کرد و بعد فهمید چه غلطی کرده و تیم های بعدی با هزاربدبختی دارن جمعش میکنند تا به نتیجه برسه اینا رو نمیگفتی.
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۲
27 ساله میخوان از کرج به طالقان 25 کیلومتر راه بزنن هنوز توکار موندن
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۲
40 ساله داره کوتاه میشه ولی بلندیشو میشه حس کرد
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خسته نباشید
اما متاسفم که در دولتهای متعدد کسی نفهمید که ما جاده ها و مسیرهای زیادی داریم که خیلی اولویت بیشتری از جاده شمال دارند که می تواند گشایش ایجاد کند در درامد ملی و سفره مردم .
جاده شمال هم خوبه اما یکی پیدا بشه بگه چه گشایش بزرگی در زندگی اکثر مردمه
حسن
۲۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
این مسیر پر تردد است ،پس صد درصد در مصرف سوخت و سهل شدن تردد موثر است،اما آنچه جای سوال دارد ساخت آن است که چرا این جاده در این عصر و امکانات اینقدر زمان بر بوده
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
خب به هر حال یه سری مردم آخر هفته ها میخوان برن شمال به خصوص برج ۳ تو راه اذیت میشن اینجوری ۲ ساعت کمتر تو راهن ترافیک کمتر میشه این گشایش نیست؟
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۲
حداقلش اینه که اینهمه اتفاق ناگوار برای مردم نمیفته.
سپیده
۱۹:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
وتوی غربتی نفهمیدی که تردد تو یه سری جاده ها زیاده به همین خاطر رسیدگی بیشتری میخواد.
نه جاده هایی که توش مگس پر نمیزنه.
از استان تهران و البرز تشریف ببرید همون شمال غرب
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
جاده ها جنوب همه یه طرفه هستن یا خاکی بعد برا تهران شمال جاده با دو ساعت کمتر میزنن
قیامتی هم وجود داره
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۲
فقط به فکر راحتی و عشق و حال آقازاده ها هستن
میثم
۱۹:۵۰ ۱۴ تير ۱۴۰۲
برو خداتوشکر کن تو این شلم شوربا جاده نداشته باشی بهتره.
کاش تهران یه جاده خاکی هم نداشت تا از،دست این مهاحرین ترک شمال غرب در امان میموند اینهمه آذربایجان آذربایجان میکنن بعد با هم نمیسازن فرارمیکنن میان به شهرهای ما پناهنده میشن . مشکلات فرهنگی و اشغال شغلهای ما و خراب کردن طبیعت زیبای ما و آلودگی هوا و مصرف آب وگرونی خونه ها بخشی از مشکلاتی هست که این اتباع ترک بوجود آوردن.
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ورود دستگاههای تی بی ام فراوان به پروژه و حفر و ساخت سریعتر تونلها
عشق منی رئیسی
۱۹:۱۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
درود بر مهندس بذرپاش در چهار ماه کاری که افساد طلبان ۳۰ ساله نتوانستند انجام بدن
مستاجر
۱۹:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۲
چه ربطی به بذرپاش داره
مدیر عامل بنیاد اقای فتاح هفته ای یه بار سر میزد به پروژه
بذر پاش که چند ماهه اومده
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خیلی بیسوادی
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۲
آره سوابق بذرپاش مشخصه بخصوص در صنعت خودروسازی
حمید
۱۸:۲۲ ۱۶ تير ۱۴۰۲
آره کل آزاد راه و تو همین چند ماهه ساخته کنتراتی
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
خوبه
نادیا
۰۷:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
یه سوال دارم آیا ایمنی تونلهای طولانی استاندارد هست البته نه استاندارد ایران ، اگه خدایی نکرده یه حادثه آتش سوزی وسط تونل بشه چجوری میشه کمک رسوند با وجود ترافیک عرض میکنم نه هوایی ونه زمینی یعنی راهی جز سوختن کامل وجود نداره !!! متاسفانه آیا در داخل تونل روزنه های اضطراری برای فرار و نجات وجود داره ؟؟؟ ... تونل خوبه باعث حفظ محیط زیست میشه ولی بهتر بود بیشتر از پلهای بلند تر استفاده میشد مثل چین هم زیبایی بصری داشت هم راه کمک رسانی ونجات حداقل هوایی و ... متاسفانه ما تکنولوژی پلهای بلند رو نداریم وازاون بدتر اصلا مسئولین سوادشو هم ندارن. !
بختیاری
۱۶:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
ارتباط آسان جنوب البرز با شمال البرز کریدور شمال جنوب کشورمان را در تجارت با روسیه و دیگر کشورها هم رونق خواهد داد
به نوعی میتوان گفت :
آزادراه تهران شمال از تهران ابر شهر ایران یک شهر بندری و زیبا خواهد ساخت و بنادر شمالی نیز همچون دبی تجاری و ترانزیتی خواهند شد
در صورت بهره برداری از همه مسیر آزادراه تهران شمال و خط‌های رفت و برگشت همه تاثیر این اتفاق بزرگ و میمون را بر اقتصاد تهران و شمال (اتصال بهتر جنوب و شمال البرز)و کشورمان را خواهیم دید
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۲
زودتر ویلا سازی و تخریب جنگل
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۳ تير ۱۴۰۲
آیا ما مردم بشرویه در خراسان جنوبی که در کویر و گرمای بالای 40 درجه زندگی می کنیم. حق استفاده از جاده های خوب را نداریم. جاده های 2 طرفه و پرپیچ و خم که اگر اصلاح شود. هم سلامت افراد تامین می شود و هم در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.