سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویکرد برخی از محتواهای کتب درسی تغییر کرد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:رویکرد  برخی از محتوا‌های کتب درسی دچار تغییرات شده است.

نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم مهمترین و کلیدی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت است.

وی افزود: معلم اگر توانمند باشد می‌تواند تمام مشکلات و نواقص آموزش را رفع کند.

او ادامه داد: رویکرد  برخی از محتوا‌های کتب درسی دچار تغییرات شده مثلاً در کتاب علوم رویکرد کاوشگرانه و در کتاب ریاضی رویکرد حل مسئله شد.

وی ادامه داد: این تغییر رویکرد‌ها به تغییر محتوا‌های آموزشی منجر می‌شود، اما باید بررسی کنیم که آموزگاران تا چه اندازه نسبت به این رویکرد‌های جدید تغییر کرده اند.

او افزود: اگر قرار است از استاندارد‌های بین‌المللی عقب نمانیم باید آموزش معلم را جدی بگیریم این آموزش‌ها هم باید متفاوت باشد و با بیست تا سی ساعت آموزش محدود نشود.

پازوکی تصریح کرد: شیوه آموزش باید جذاب شود تا همه موارد آموزشی دیده شود. در طرح شهید همت هم از مدرسان کشوری استفاده کرده‌ایم و معلمان از سراسر کشور آموزش دیدند و آموزش‌ها به صورت ویدئویی ضبط شده و در اختیار معلمان سراسر کشور قرار گرفت.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در این دوره‌ها، به دنبال طراحی آموزشی هستیم تا معلمان همواره یک طرح آموزشی برای کلیت کتاب داشته باشند.

وی اعلام کرد: رویداد عصر جدید از آذر  آغاز شده است. البته ریل گذاری این طرح اجرایی شد، اما برای امسال، از مرداد این آموزش‌ها شروع شده است.

وی گفت:  تا کنون  ۲۰ هزار و ۵۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری ارسال و بیش از ۱۳۴ هزار بازدید در سامانه انجام شده که عدد بسیار خوبی است.

پازوکی اعلام کرد: بعد از ارزیابی، از هر استان یک منتخب در هر موضوع داشتیم یعنی ۲۵۶ اثر در سطح کشور ارسال و در نهایت ۳۲ اثر در داوری کشوری انتخاب شد.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش تصریح کرد: جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیر در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.